vinklar böjar i plast för akvarie .. vart får man tag på det ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    vinklar böjar i plast för akvarie .. vart får man tag på det ?

    jag letar böjar till min slang för att få till strilröret på kortsidan, så att inte växterna lägger sig ner för det bara är 35 cm djupt... men jag hittar inte några som säljer det på nätet.

    Kan vara för jag inte har rätt sökord. Dessutom vill jag ha dimensionen 16/12 om man nu skriver så 12 mm insidan och tot 16 utsidan men 15 går fint med...

    Datorer är bra till mycket men när man inte har rätt sökord så finner man inget =P
  • MVN
    • September 2009
    • 181

    #2
    sök på exempelvis eheim rörböj, eheim rör, eller eheim rörvinkel. Du kan såklart byta ut eheim mot valfritt märke. Du kommer få träffar på pwss, guldfisken, cyberzoo m.fl...

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      #3
      varken pwss eller cyberzoo har det jag vill ha, eller så är det så svårt hitta i deras katalog. bara tillbehör räcker inte.
      Pwss försökte jag beställa ifrån förut men det tog sådan tid och jag var för otålig så jag beställde på annat ställe, då gick det undan ist =D
      Sedan är jag nog lat, jag vill slippa söka på märken för det blir sådant himla bläddrande...fram å tillbaka... jag vill se alla böjar å märken på samma sida...ååå vad jag e sjåpig idag då ;-)

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13136

        #4
        http://www.guldfisken.se/beta/catalo...650f6b2d093eba

        Senast redigerad av åheim; 19 February 2016, 15:45.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          #5
          ååå tack åheim, vilken gentleman =D

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            #6
            guldfisken hade iaf mina dimensioner, den andra hade jag kollat... jag har kommit fram till att jag behöver som ett U för bästa montage, att slangen går rakt fram , sedan bildar ett u för att kopplas på strilröret. Då kommer strålarna relativt högt upp och kan riktas uppåt, Är min tanke , hoppas jag inte är helt galen nu =P

            Kommentar

            • Christer5
              • July 2015
              • 915

              #7
              Har du ingen lokal butik att gå till?

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                #8
                med lite rörelse problem och måste begära skjuts var gång så tänkte jag att det måste finnas nån på nätet =) Å nu kanske jag kan forma den gröna slangen jag har köpt med lite värme till en bra böj när allt kommer om kring.... ja se fruntimmer ;-)

                Kommentar

                • Christer5
                  • July 2015
                  • 915

                  #9
                  Kan du inte använda Eheim utblåsrör 12/16 AX 23 art.nr 4004710 hos Guldfisken ?

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    #10
                    jo då det fanns nog någe användbart där =D , men nu har jag kommit på att jag inte gilar den gröna slangen, jag skulle vilja ha grå.. men det kan det ju vara värre med... samma som finns till fluvals strilrör för pumparna 1,2,3 och 4

                    Kommentar

                    • Christer5
                      • July 2015
                      • 915

                      #11
                      Du får du leta och se vad du finner

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        #12
                        jo då , men jag bytte pumpen igår och hittade inte min andra sugkopp... Tror min katt har snott den så den ligger någonstans... men det vart inte bra så nu är planen att göra slangen till strilrör... olika sorters syl har jag hemma iaf =D

                        Kommentar

                        Arbetssätt...