Fiskar i balja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daviddcs
    • November 2015
    • 18

    Fiskar i balja

    Tjena,
    Måste silikona om akvariet och undrar då hur fiskarna kommer klara sig i en balja om jag sätter i pump och doppvärmaren.
    Någon som har erfarenhet av detta?
    Nått jag skall tänka på?
    Hur länge kan jag ha fiskarna i baljan?


    Mvh david
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #2
    Flyttar du över fiskarna i en lika stor balja som akvariet och det inte varit nåt suspekt diskmedel eller nåt annat skumt i och har samma inredning och teknik så kan de vara där för gott. Har du dem i en balja de knappt får plats i så kan de vara där typ en kortare flyttning. Det är liksom inte det att det är en balja som är frågan utan hur stor den är och vad det är i den mer än vatten och fisk. Men, ren balja, rimligt stor, vettig teknik, nån slags växt eller annat som ger lite skydd - då ska det klara sig medan man fixar nytt silikon.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Som exempel. Skulle en gång göra om ett kar totalt, det var på 63 liter. Köpte en 70 litersbalja på IKEA, inredde med botten, lite blommor, flyttade över pumpen + doppis, och la rampen snett över.

      ​8 månader senare blev jag klar med det riktiga karet.....kom lite annat i vägen....

      Enda problemet jag hade var att fiskarna hade gått från 10 st till 150................

      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Robot
        • February 2004
        • 1174

        #4
        Ursprungligen postat av Ken Olofsson
        Som exempel. Skulle en gång göra om ett kar totalt, det var på 63 liter. Köpte en 70 litersbalja på IKEA, inredde med botten, lite blommor, flyttade över pumpen + doppis, och la rampen snett över.

        ​8 månader senare blev jag klar med det riktiga karet.....kom lite annat i vägen....

        Enda problemet jag hade var att fiskarna hade gått från 10 st till 150................
        Episk yngelbalja?! 😉

        Temporär = Som permanent men en dag kortare...

        Förresten, när man går och permanentar håret, borde det inte vara för evigt? Man måste tydligen göra om det hela tiden...

        Kommentar

        Arbetssätt...