Lysramp till Renaakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MariaBj
    • January 2016
    • 121

    Lysramp till Renaakvarium

    Om jag behöver en ny lysramp till mitt Rena- akvarium, hur vet jag då vilken ramp som kommer att gå att få dit? Jag har inte kunnat hitta någon av det märket, verkar inte som att det säljs längre..... Någon som vet vad annat som kan passa till?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det verkar som om Rena inte längre producerar akvarier. Men man kan ju tycka att något annat fabrikat borde ha samma mått som du har på ditt rena-akvarium men enda sättet att ta reda på det är nog att mäta din ramp och sedan besöka en välsorterad akvarieaffär och kolla om något av deras akvarier har samma mått.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      #3
      Armaturen till mitt Rena brann upp för ett litet tag sedan. Den tog på riktigt eld. Jag pratade med en kamrat som jobbar hos grossisten som tillhandahöll varumärket och de har inte en enda grej kvar i lager. Allt är borta.

      Du får finna någon annan lösning. Jag köpte en lysrörshållare, de heter glomat och de finns att få tag på via din lokala handlare om de beställer varor från Imazo.
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • MariaBj
        • January 2016
        • 121

        #4
        Tack för svar! Hur fungerar lysrörshållaren Glomat? Hur fäster den till akvariet och är den gjord för att klara fukt och vatten? Hur har du annars gjort för att få lysrörsfästet tätt?

        Brann upp......fy vad otäckt! Hoppas inget kom till skada. Här råkade vi dränka rampen genom att glömma att vi höll på att fylla på vatten .

        Kommentar

        • Axman
          • January 2013
          • 188

          #5
          Ett förslag kanske kan vara att satsa på led? Om rampen i sig är ok. Kostar lite men det finns ju sådana som man fäster på rampen inuti osv.

          Kommentar

          • MariaBj
            • January 2016
            • 121

            #6
            Är det ok att maila enskilda medlemmar? Man har väl egen mail här också va? Har försökt googla fram mer info om Glomat lysrörshållare som Mathias Nilsson tipsade om men jag hittar inget bra. Han kanske inte har sett att jag ställt en fråga till honom.

            Kommentar

            Arbetssätt...