Dyrt elr billigt akvarium? snälla svara!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FinaFisken
    • March 2004
    • 184

    Dyrt elr billigt akvarium? snälla svara!

    240L Alu-kar med Alu-ställning Endast akvariet med Alu-ram och ALu-ställning =1300 kr.

    Är detta billigt?

    Det följer alltså inte med : pump,grus,ljusramp etc.

    Om man vill ha med:

    3D bakgrund(kostar 1900 ny)
    Eheim Pump
    Engelsk sjösand
    Doppvärmare

    Så kosatr det 2500 :- ..

    jag ska köpa ett till akvarium för att mitt nuvarande 160L är för litet för mina stora polypterus senegalus(fengäddor) och mina stora cichlasoma sp"hybrid"..


    Dessa diskar har jag:

    2 Marmor gurami
    2 cichlasoma sp."hybrid"(papegojfiskar)
    2 Polypterus senegalus(afrikansk fengädda)
    ett 10 tal malar..

    Är det nån ide att köpa ett 240L eller ska jag köpa ett större??
    =)
  • FinaFisken
    • March 2004
    • 184

    #2
    oops! jag råkade skriva diskar jag menar fiskar!!
    =)

    Kommentar

    • FinaFisken
      • March 2004
      • 184

      #3
      Är det INGEN som tänker svara??
      =)

      Kommentar

      • tussilago
        • February 2004
        • 6

        #4
        e det 1300 + 2500 elr 2500 för allt
        å vad e det för årgång på sakerna? storlek på pump?

        Kommentar

        • Rambo
          • February 2004
          • 672

          #5
          Begagnat akvarium känns ganska svårt att bedömma utan att ha sett det. Är det några större repor i det? Är du säker på att det inte läcker?
          Jag har precis köpt ett begagnat 375l, men har kommit på att bitar som pump, ljusramp, inredning etc. ganaska snabbt sprang om kostnaden för själva glaslådan.
          575l Åleds
          80l JAD
          Tiffany - perser/norskskogskatt
          Lizton - renrasig Bengal

          Kommentar

          • swetrot
            • April 2003
            • 966

            #6
            1: Det är inte särskilt billigt för att vara begagnat om inte grejorna är väldigt nya och mycket välskötta.

            2: 240l eller 160l gör nog detsamma för dina fiskar, du skall ha ett mycket större.

            Kommentar

            • Dr. Strange
              • March 2003
              • 995

              #7
              Finafisken: jag skulle satsa på ett 375 liters eller större, fengäddorna är inte speciellt smidiga och behöver lite utrymme att svarva runt på

              för 3000kr bör du få tag på ett stort och fint kar med tillbehör om du har lite tålamod.

              //Marcus
              " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

              Kommentar

              • Dr. Strange
                • March 2003
                • 995

                #8
                Finafisken: Om du söker något speciellt så brukar det finnas mycket kul på affärerna i Umeå, med lite tur kanske det finns någon busstur som passar så dom kan skicka fiskar till dig, har för mig att du skrev att du bodde i luleå i någon annantråd.

                //Mvh Marcus
                " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                Kommentar

                • Marie J
                  • January 2004
                  • 10616

                  #9
                  Hej!

                  Jag köpte mitt begagnade 375 l kar med aluställning med grus, pump med filter, doppvärmare med delar för syresättning, bakgrund, termometer, stor plastrot, syreplatta(typ syresten), svarta stora stenar och några mindre rötter.

                  För detta gav jag 2500 kr. Detta anser jag vara ett humant pris för ett begagnat kar i ganska gott skick.
                  /Marie.

                  Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                  En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...