Mina Fjärilsciklider har lekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vompy
    • February 2004
    • 2

    Mina Fjärilsciklider har lekt

    Har 4st Fjärilsciklider, och nu har dem lekt och lagt ägg, vilket jag är otroligt glad över.

    Men det är första gången mina fiskar leker och undrar hur jag ska göra för att få så många som möjligt att överleva, några tips?

    Har ett 78liters akvarium med 4st Fjärilsciklider, 1 Leopard-acanthicus L114, och en liten vattensköldpadda ca 5cm.

    Tror inte det är några problem med skölpaddan, men ska jag flytta den till ett annat akvarium för säkerhets skull?
  • Mathias-D

    • December 2002
    • 1122

    #2
    "för att få så många som möjligt att överleva, några tips?"

    ja, så bra vatten kvalitet och mycket mat tex. artemia & flingfoder m.m

    Kommentar

    • peppito
      • December 2003
      • 1612

      #3
      Gratulerar. Hoppas det funkar bra.
      "du ångrar bara det du inte gjorde"

      Kommentar

      • DBrave
        • September 2003
        • 88

        #4
        Bli inte förvånad om de inte klarar att vakta äggen till kläckning. Det finns massa trådar här om hur dåliga äggvårdare Fjärilarna är.
        Lycka till!
        100 liter 1+2 fjärilsciklider, kakaduaciklider 1+2, ancistrus, neontetror.

        Kommentar

        • vompy
          • February 2004
          • 2

          #5
          Tack så mkt alla

          Ursprungligen skickat av DBrave
          Bli inte förvånad om de inte klarar att vakta äggen till kläckning. Det finns massa trådar här om hur dåliga äggvårdare Fjärilarna är.
          Har som sagt ingen erfarenhet men hanen och honan turas om och är aldrig mer än 2-5cm från äggen.
          Så förhoppningsvis är funkar det bra, är mer orolig över om dom överlever efter dom har kläckts.

          Kommentar

          Arbetssätt...