1100 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Margit
    • November 2003
    • 94

    1100 liters

    Jag tänkte bara fråga om ni har något kostnadsförslag på vad man kan begära för ett begagnat 1100 liters akvarium.

    Tack
    Marie
  • Carla
    • April 2003
    • 82

    #2
    Det beror jättemycket på skick och tillbehör! Är det "lätta" eller "svåra" mått? Om det t.ex. är mycket djupt kan det vara mer svårplacerat än om det är lite grundare. Ingår ramp? Filter? Ålder på allt detta? Personligen skulle jag betala mellan 3-8000:- beroende på vad som ingick, men det är klart; sitter det en BTN i så kanske jag skulle kunna tänka mig upp till ett par tusen till!

    Kommentar

    • peppito
      • December 2003
      • 1612

      #3
      Håller med föregående. Det beror verkligen vad som med följer i form av utrustning. Samt ålder
      "du ångrar bara det du inte gjorde"

      Kommentar

      • KATLA
        • January 2004
        • 48

        #4
        Jag vet att när jag köpte mitt för ca år sedan fick jag ge runt 20000 men då var lysramper ställning pumpar och allt med. Skulle ju själv inte sälja det för under 10000 idag men jag vet inte riktigt vad det är värt för andra
        Att försöka är första steget i att misslyckas

        Kommentar

        • bjurstrom
          • March 2003
          • 233

          #5
          Svårt att säga. förutom tillbehör och kvalite, beror det även på vilket märke det är på akvariet, finns både lågpris och påkostade märken.

          jämför med vad det skulle kosta nytt. Priserna ökar en hel del med stora kar. Ett på 1100 liter kostar ofta betydligt mycket mer än ett på 720 liter. Även svårt att få tag på akvarium över 720 liter begagnat, så det bör höja priset. tillgång och efterfrågan.

          Andreas
          min sida på zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=264826

          Kommentar

          • Antonic
            • January 2002
            • 81

            #6
            Jag köper ett 960L akvarium för 10000kr (ramakvarium)
            SÅ säg MAX 11000kr nytt för ditt akvarium sedan kommer ju pumpar m.m. också

            Kommentar

            Arbetssätt...