Bio-Wheel Pro Filters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • krba40

    Bio-Wheel Pro Filters



    Hej på er alla.

    Tror ni att detta kan vara något? Har aldrig sett något liknande förut.

    http://www.petsmart.com/fish/shopping/products/product%5F750.shtml

    Mvh Kristian

  • krba40

    #2

    Eller

    http://www.petsmart.com/fish/shopping/filtration%5Fequip%5F%5F%5F%5Facces%5F/other%5Ffiltration%5Fequipment/products/product%5F14266.shtml

    En maskin som simulerar vågor.

    Kommentar

    • krba40

      #3


      jag bara måste

      http://www.petsmart.com/fish/shopping/lighting/products/product%5F27079.shtml

      Laser i akvariet?! Hur tänker de på andra sidan atlanten.?
      De verkar inte tänka på fiskarnas bästa direkt... inga biotopakvarier här inte...

      Kommentar

      • blaps
        • February 2002
        • 153

        #4
        Hehe, den där lasermojängen va ju lite udda ja... =)

        Vågmaskinen däremot tyckte jag var extremt cool. Skulle nog mina hästnosar gilla.

        Fridens liljor,
        <b><font color=red>Klas</b></font id=red>
        Fridens liljor,
        <b><font color=red>Klas</b></font id=red>

        Kommentar

        • olof
          • July 2002
          • 445

          #5
          Hej!

          Ett helt gäng produkter man sällan skådat i akvariehandeln.
          Det där hjulet är ingen nyhet, jag har sett det i amerikanska akvarietidningar tidigare. Jag tror starkt på detta hjul som syresättare. Kapaciteten som filter tror jag dock är begränsad.
          Lasershow är ju aldrig fel!!!
          Vågmaskinen tror jag är beprövad i saltvatten sammanhang. Som Klas skriver är den säkert kanon till tex hästnosar, problemet är väl att vi sötvattensakvarister inte hostar upp pengar till fyra kraftpumpar och en sånhär datoriserad kontrollenhet.

          Mvh

          olof

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Hej,
            1/ Filtermodellen som länkas till i det första inägget fungerar alldeles utmärkt och är för sin storlek ett väldigt effektivt filter. På den tiden jag var grossist funderade jag starkt på att ta upp dem i sortimentet.
            Anledningen till att jag inte gjorde det var att de har ett stort minus. De skall nämligen hängas över akvariekanten och de ramar eller lister som oftast sitter på svenska akvarier gör att de helt enkelt inte passar. Idag finns det dock akvarier utan ramar eller lister som gör att de kanske skulle passa även här.
            2/ Vågmaskiner finns det flera olika modeller av på marknaden och de säljs även i Sverige (även om kanske inte just detta fabrikat säljs här). Främst används de i saltvatten som Olof nämner.
            3/Lasermaskinen visades på InterZoo i våras och är en minst sagt löjlig manick enligt min mening, men smaken är ju som.......
            Hade tänkt att foto det hela på InterZoo, men när jag plockade fram kameran så kastade sig 2 personer fram framöver akvariet och meddelade att det var förbjudet att fota, så jag struntade i detta.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell


            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • krba40

              #7


              På ovannämnda affär såde de också betta akvarium. Två små skålar som satt ihop så att hanarna kunde se varandra men ej skada varandra. De skrev att det var ett magnifikt skådespel att se kampfiskarna spänna ut. Hmm

              Kan fiskarna verkligen må bra av lasershow i karet?

              Mvh Kristian

              Kommentar

              • jolon
                • December 2002
                • 1075

                #8
                Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
                Hej,
                1/ Filtermodellen som länkas till i det första inägget fungerar alldeles utmärkt och är för sin storlek ett väldigt effektivt filter. På den tiden jag var grossist funderade jag starkt på att ta upp dem i sortimentet.
                Anledningen till att jag inte gjorde det var att de har ett stort minus. De skall nämligen hängas över akvariekanten och de ramar eller lister som oftast sitter på svenska akvarier gör att de helt enkelt inte passar. Idag finns det dock akvarier utan ramar eller lister som gör att de kanske skulle passa även här.
                synd för dom verkar vara billiga och äckligt driftsäkra, plus att man slipper diskussionen om ytter/innerfilter! )
                My internet should be readonly.

                Kommentar

                • jolon
                  • December 2002
                  • 1075

                  #9
                  Ahh glömde ju,,hela diskussionen om hur man ska syresätta vattnet bara försvinner,, du kjelle,, vad skiljer våra kar från jänkarnas rent praktiskt? Vill ha ett bio-wheel!! )
                  My internet should be readonly.

                  Kommentar

                  • Daniel Odell
                    • November 2002
                    • 1595

                    #10
                    att svenska kar har aluramer eller lister så överhängsfilter inte gär att få på plats.
                    fish r friend

                    Kommentar

                    • jolon
                      • December 2002
                      • 1075

                      #11
                      Jo den biten fattade jag,, men är listerna överflödiga eller?
                      Om dom klarar sig utan listerna så förstår jag inte riktigt varför jag ska sätta dit såna om jag limmar ihop ett kar, och om jag skiter i sagda lister så funkar påhängspumparna helt plötsligt! )
                      My internet should be readonly.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...