pump kapaciteten?.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BollzterX
    • February 2004
    • 45

    pump kapaciteten?.

    Hej nu ska jag köpa ett innerfilter till mitt 250 liters kar där det bor 5 st pirayor.och dom vill ha strömt vatten så vilken pump ska jag ha?? vilken kapacitet? ge förslag på innerfilter eller ytterfilter.gärna något tyst
  • BollzterX
    • February 2004
    • 45

    #2
    behöver svar!..Fiskarna mår inte bra!

    Kommentar

    • phat
      • February 2004
      • 216

      #3
      fluval 4?

      Kommentar

      • Nicke Lilltroll
        • February 2004
        • 730

        #4
        Det finns en annan tråd här någonstans där det var en kille som skulle ha pirayor i ett 780 liters akvarium. Han sökte efter en pump som klarade 10.000 liter i timmen. Sök på 10000 i forumet så hittar du den säkert. Jag tror att han hade 10000 som ämne. Du kanske kan få lite tips där i alla fall. Vad jag kommer ihåg så måste du ha extremt hög kapacitet.

        Lycka till!
        720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
        54 liter Paletter

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Dina fiskar mår inte dåligt pga för dålig cirkulation, dom mår dåligt av för liten filtervolym. Skaffa ett nitrit test så skall du få se.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • twistedfish
            • August 2003
            • 140

            #6
            Det går att köpa bara pumphuvud annars och de bör pumpa runt vattnet lite bättre eftersom de inte har något filter som stoppar flödet så två pumphuvud borde klara det om du sedan har ett filter också
            220 l med Sorgmanteltetror, Svart fantomtetror, Kejsartetror, Rasbora hengeli, två botier, en mal som jag köpte som blå antennmal(har inte hittat den på senare tid) samt en annan mal som jag inte har hittat här på zoopet. Har nu även köpt två l-66 malar. Plus en del kejsartetra yngel

            Kommentar

            • Mohlén
              • January 2004
              • 273

              #7
              Skaffa ett pumphuvud och köp till filtermatta så kan du bygga ditt eget filter istället!

              Kommentar

              Arbetssätt...