Håller glaset?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • metcrue
    • November 2002
    • 212

lägg frigoliten så att den täcker glasytan under akvariet. Ta så tumm frigolit så att den är ungefär lika tjock som ramen är.

JE: har akvariet i vardagsrummet, är inte det minsta rädd
    Daniel Olsson

Kommentar

• muppins
      • September 2002
      • 1629

lägg frigoliten så att den täcker glasytan under akvariet. Ta så tumm frigolit så att den är ungefär lika tjock som ramen är.
      Jag har faktiskt funderat på om man kunde göra så men tyckte att det verkade onödigt eftersom att glaset ändå inte har någon kontakt med bottenytan. Men jag kanske har fel...
      Dessutom tror jag att höjden på den del av ramen som sticker ut under akvariet är mindre än 1 centimeter och den tunnaste frigolit jag har är just 1 cm tjock. I de affärer jag varit har det heller inte funnits tunnare än 1 cm.
      Dela den funkar inte heller, har försökt...
      Hmmmm...nu blev jag väldigt osäker på vad jag ska göra.
      /muppins

Kommentar

• JE
        • January 2002
        • 719

Frigoliten kommer tryckas ihop under ramarna och bottenglaset kommer då att vila på frigoliten, om inte använd något mjukare material typ liggunderlag eller liknande.

Daniel,
        Du kanske inte har vett att vara rädd

Mvh Janne

http://www.goc.se

Kommentar

• muppins
          • September 2002
          • 1629

Frigoliten kommer tryckas ihop under ramarna och bottenglaset kommer då att vila på frigoliten
          Hmmmm...jag får testa hur det blir.
          Det värsta är ju att det är så förbaskat fult med frigolit...
          Ska kolla hur det funkar med mitt liggunderlag också.
          Men ni anser alltså att jag bör ha något under karet även om glaset "hänger i luften"??
          /muppins

Kommentar

• JE
            • January 2002
            • 719

Det är nog gränsfall om du behöver något för 5-6 kilo sten...men om jag hade ett 220 L med 4 mm bottenglas och 60 kg sten i vardagsrummet skulle jag defenitivt använda frigolit både på in och utsida

Mvh Janne
            http://www.goc.se

Kommentar

Arbetssätt...