Tetratec UV sterilizer UV 400

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TN
    • December 2003
    • 37

    Tetratec UV sterilizer UV 400

    Är det någon som har köpt Tetratec UV sterilizer UV 400 från Aquaristic.net, jag funderar på att köpa den men har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.

    <ul><li> Fungerar den bra? </li><li> Dödar den svävalger? </li><li> Monteras den invändigt eller utvändigt? </li> <li> Är de någon som rekommenderar att man köper den?
    </li></ul>


  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Alla uv- sterilisatorer fungerar på samma sätt och inehåller samma lampa.
    Alla uv steralisatorer dödar svävalger.
    Alla uv- steralisatorer inehåller en lampa med lamphållare som inte tål vatten, därav bör dom monteras utvändigt.

    Jag har ingen erfarenhet av just den modellen, jag köpte min på haraldnyborg och är väldigt nöjd med den. Dom har postorder också.
    MVH
    Magnus

    min zoon

    Kommentar

    • TN
      • December 2003
      • 37

      #3
      Tack TropFrog, men jag var nog ut efter någon som provat just den här modelen.
      Monteras den här modelen utvändigt?

      Kommentar

      • mgrant
        • July 2003
        • 475

        #4
        Hej TN!

        Jag har ett sådant filter som jag startade för två dagar sedan. Om du vill se utvecklingen kan du titta här.
        http://www20.brinkster.com/grante/4.htm
        Akvarium=300 L Pumpar=Fluval 304 + Aquaclear 404 med filterkammare.
        Fisk= 10 Malawi + 4 Glödbandstetror + 3 Blackmolly + 9 Malar.

        Kommentar

        • TN
          • December 2003
          • 37

          #5
          Jag har ett sådant filter som jag startade för två dagar sedan. Om du vill se utvecklingen kan du titta här. http://www20.brinkster.com/grante/4.htm
          Det skall jag göra med spänning! Hoppas du blir av med algerna, det är inte roligt med svävalger.
          Hur har du kopplat in den? Hur långt var leveranstiden från Aquaristic.net?

          Kommentar

          • mgrant
            • July 2003
            • 475

            #6
            Det tog ca 1.5 månad att få hem grejorna från Aquaristic.net


            Jag slängde i en extra pump som pumpar vattnet genom UV-filtret men det går att koppla via fluvalen också. Problemet är bara att slangarna till fluval är räfflade och då blir det lite svårt med slangklämmor. Så jag tyckte att det var lättare att göra så här när jag ändå hade ett filter liggande. Dessutom tänkte jag inte kör med uv-filter hela tiden. Jag ska nog koppla bort det om några dagar när vattnet är klart igen.
            Akvarium=300 L Pumpar=Fluval 304 + Aquaclear 404 med filterkammare.
            Fisk= 10 Malawi + 4 Glödbandstetror + 3 Blackmolly + 9 Malar.

            Kommentar

            • TN
              • December 2003
              • 37

              #7
              OJ , det var lång leveranstid. Ska kanske lägga in en beställning senare, skall fundera lite på saken först.

              Kommentar

              Arbetssätt...