Fluval 4+ den gula pluppen!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Filsk
    • November 2003
    • 24

    #16
    i affären som jag köpte min fluval 3+ sa dom att om vattnet skulle dunsta så mycket att det den gula pluppen var över ytan skulle pumpen stängas av för att inte motorn spulle brinna up!

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #17
      Ursprungligen skickat av Filsk
      i affären som jag köpte min fluval 3+ sa dom att om vattnet skulle dunsta så mycket att det den gula pluppen var över ytan skulle pumpen stängas av för att inte motorn spulle brinna up!
      HA Ha Ha, vilka stjärnskott på den butiken. (Ursäkta, men lite bättre koll borde dom ha i butiken)
      Om man tittar hur det ser ut ser man att den "gula-pluppen" är en lös plast bit som kan röra sig upp och ner. Vattnet som cirkulerar i pumpen trycker upp "pluppen". Dvs om cirkulationen i pumpen blir (för) låg så åker "pluppen" ner.

      /heeke
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • Patrik_växjö
        • July 2002
        • 2046

        #18
        Jaså Filsk, det var lite intressant! Om man skulle ta å dra fram bruksanvisningen ikväll
        / Patrik /

        Kommentar

        • KåWe
          • December 2002
          • 83

          #19
          hej!
          ".....stängas av för att inte motorn spulle brinna up!"
          JÖSSES!! ojoj...man undrar hur de kommer på en sådan ide..??

          Kommentar

          • Millie
            • August 2003
            • 293

            #20
            Men det vore väldigt praktiskt om det vore sant! Fast FARLIGT av en försäljare att invagga en kund i en sådan falsk trygghet...

            Kommentar

            Arbetssätt...