Liten olycka...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tiger
    • May 2003
    • 81

    Liten olycka...

    Igår när jag skulle rengöra mitt ytterfilter hände en liten olycka... När jag skulle skruva loss slangen från dess fäste på pumpen lossnade istället hela fästet... plasten gav vika alltså!! Kanske var det en spricka redan eller nån annan försvagning i plastet... Hur som helst är det trasigt nu och går inte att köras igång. Kanske var det tur i oturen att det hände när jag höll på med det, för tänk om den hade gett vika när jag inte var hemma... och 400 L hamnade på golvet.. ingen roligt historia..

    Över till min fråga.. Nu kör jag bara med ett innerfilter som har några år på nacken men det är ett bra drag, vet tyvärr inte kapacitet. Visst borde det klara sig på bara innerfiltret ett tag? Vad borde jag tänka på? Göra vattenbyten mer ofta? Tillsätta nåt? Självklart ska jag ha extra koll på alla värden.
    Karet har varit igång från i somras, 375 L med fiskar se nedan.

    375L 1 JD, 1 jaguar, 1 pleco, 1 gibbis, 1 pictus, 1 fengädda, 1 skednosmal, 1 chokladmal
    Tre katter, 2 huskissar och en Helig Birma.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=89116
  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

    #2
    Skillnaden är väl mest att du lär få bra mycke sämre filterkapacitet, eller storlek på filter nu. Jag körde mitt 375 med en Fluval 4+ ett tag innan jag fick råd med ytterfilter, det gick bra men visst såg man en stor skillnad när ytterfiltret körts in!

    / Patrik /

    Kommentar

    Arbetssätt...