hjälp. Ytterfiltret går inte igång!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • surfer
    • November 2003
    • 185

    hjälp. Ytterfiltret går inte igång!!

    HÄJ!

    håller just på att installera ett ytterfilter Fluval 403 i mitt fyllda 310l akvarium. När jag sätter i kontakten börjar filtret att bröla. Och inget vatten kommer ur utsprutet.. Stängde av det, fyllde det med vatten. Sätter på. Filtret fortsätter och bröla, vattenivån sjönk dock en aning.. Men fortfarande inget vatten som sprutar ut. Herregud. Hjälp. Jag har ingen erfarenhet av ytterfilter. Vad händer? Och vad ska jag göra?

    Tacksam för svar.
    Henrik
  • hollowman
    • March 2003
    • 139

    #2
    du måste fylla slangarna också vet inte om du gjort det annars blir det inget sug i insuget
    240 liters växtakvarium hightech
    4 st svarta scalarer
    k 2 st pigen blood diskusar
    siamensisar+ ockulentisar

    Kommentar

    • Dr. Strange
      • March 2003
      • 995

      #3
      en enkel metod om slangarna inte är allt för slemmiga är att du har filtret avstängt och suger i slangen som vattnet ska komma ut ur, då fylls filtret av sig själv.

      //Marcus
      " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

      Kommentar

      • apan_ola
        • March 2003
        • 280

        #4
        Du måsta hand pumpa tills det händer grejor, när du fått igång skiten sätter du i kontakten. Så gjorde jag till mitt 204 fluval.
        160 liters sällskap

        Kommentar

        • surfer
          • November 2003
          • 185

          #5
          Tack så mycket för alla svaren! Jag gjorde som ni skrev och det funkade utmärkt. Tack

          Kommentar

          Arbetssätt...