byta/förbättra filter i fluval 3+

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bboyjohn
    • September 2003
    • 113

    byta/förbättra filter i fluval 3+

    hej igen :-)

    har ännu en fråga...
    jag har ett fluval 3+ som jag tycker har alldeles för liten filtervolym och renar alldeles för dåligt...
    hur förbättrar jag på bästa sätt filtret?

    har tänkt på att ta ur innerbehållaren och sätta dit filtermatta itället, är det något speciellt jag måste göra då?
    måste man ha ett rör(med hål i) igenom filtermattan??

    .....
    ¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡ ¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡ ¤¡
  • AndreasN
    • July 2003
    • 2732

    #2
    Nej du behöver inget rör till plusfiltren.
    540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

    Kommentar

    • bboyjohn
      • September 2003
      • 113

      #3
      ja vet inte om jag förklarade bra.. de jag menade va att ja tänkte ta ur de filtren som sitter där från början och skära till "vanlig" filtermatta o trycka dit...
      ¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡ ¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡ ¤¡

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Ser det ut som på 4+ där det är 2 st "fack" med filter??

        Jag tänkte jag skulle strunta i "facken" helt på min 4+ och fylla hela "behållaren" med filtermatta. Det blir nog minst 3 ggr större filter då.

        Men det blir till helgen jag fixar med det.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • AndreasN
          • July 2003
          • 2732

          #5
          Det är så jag gjort. Jag har tagit ut hela plastkassetten. Det behövs inget rör i mitten.
          540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

          Kommentar

          • bboyjohn
            • September 2003
            • 113

            #6
            jaha :-) ok tack för hjälpen!! :-)
            ¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡ ¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡ ¤¡

            Kommentar

            • heeke
              • April 2003
              • 5033

              #7
              Nu när ändå fluval innerfilter diskuteras.....

              När jag drar ner på "flåset" med spaken på mitt 4+ så skrammlar impellern, men inte om man "gasar" på lite (detta även efter rengöring)

              Det verkar som det blir något slags baksug, eller hur jag ska förklara det, som håller impellern på plats först när det blir lite mer motstånd.

              Om man tar bort hela "behållaren" och bara kör "pumphuvudet" så går det inte alls och låter f*n.

              Fråga: Brukar de va så här med Fluval innerfilter?

              heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...