Utblås mot ytan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miwa
    • June 2002
    • 48

    Utblås mot ytan

    Skall man rikta utblåset från pumpen längs med akvariet eller mot dess mitt, för att få bästa möjliga effekt?
  • Guldfisk
    • July 2002
    • 5

    #2
    Hej! Uppåt är bäst för syresättningen.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hej,
      Det beror ju lite på vad för fisk du har i akvariet, hur stort det är, hur kraftig pumpen är etc.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • miwa
        • June 2002
        • 48

        #4
        3 scalare, 15 svart fantomtetra, 3 thailändska algätare 1 gibbiceps.
        Skall köpa fler pansarmalar samt ancistrus, och ancistrusen vill ju ha stark genomströmmning.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Hej igen,
          Ja du svarade ju bara på en av mina 3 frågor, så det är inte helt enkelt att de ett säkert svar.
          Generellt är det så att vattnet syresätts bäst om man riktar pumputblåset mot ytan som "guldfisk" skriver.
          De fiskar som du har är dock inte speciellt syrekrävande och därför är inte detta nödvändigt. Jag antar också att du har ett ganska rejält akvarium på gott och väl 200 liter, eftersom du har skalarer i ditt akvarium och om du sedan har en pump som är anpassad till detta akvarium så finns definitivt inget behov av extra syresättning. Rikta du bara pumpen in mot mitten av akvariet.
          Akvaristiska hälsningar
          kjell

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...