Reflektor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miwa
    • June 2002
    • 48

    Reflektor

    Har satt ditt 2 reflektorer men tycker algtillväxten på rötterna går snabbt. Hur gör ni? Använder ni reflektorer?
  • Michael Legnér
    • January 2002
    • 467

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Har satt ditt 2 reflektorer men tycker algtillväxten på rötterna går snabbt. Hur gör ni? Använder ni reflektorer?
    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Jag har refletorer och fyra lysrör. Vad har du för rör i din ramp? Det är bäst med så så kallat "solljusrör" eller "fulljusrör", t ex Sun-Glo eller Philips TLD965.

    Jag skaffade riktiga siamesalgätare, började byta vatten med 8-10 dagars mellanrum (obs! viktigt att ha i växtgödning efter vattenbyte!) och köpte växterna vallisneria och Hygrophila corymbosa siamensis 53B.

    Tillsammans fick det effekten att växterna växer så det knakar och de alger som dyker upp också äts upp. Förhoppningsvis växer det en massa grönalger men att dessa äts upp av sugmalarna. Jag ser i alla fall ludna, gröna alger i sprickor i trät där malarna inte kommit åt.

    /Micke

    310L med Corydoras punctatus, C peru sp. "gold", C sterbai, L001, L092, L148, L168, L183(L59?), LDA9, Otocinclus, svarta fantomtetror, siamesalgätare.
    /Micke
    Mitt akvarium

    Kommentar

    Arbetssätt...