fråga ang. osmos filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vonken
    • July 2015
    • 11

    fråga ang. osmos filter

    Hallå! är ny inom akvarievärlden! har en fråga som jag förstår är ganska basic... men jag har köpt ett osmos filter som heter aqua medic easy line 90. och jag förstår hur det fungerar osv. men när jag ska plocka undan osmosen så stänger jag av kranen, men måste jag ta bort alla slangar från osmosen och sätta dit de små ´´plupparna´´ som satt på slangingångarna när man plockade upp osmosen från förpackningen för första gången? tänker så vattnet stannar kvar i osmosen. ( har läst att man inte ska torka ut den.) är tacksam för alla svar jag kan få :´)
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag vet inte hur din anläggning ser ut men den får nog stå oanvänd en väldigt lång tid om det vatten som finns kvar i anläggningen skall hinna avdunsta även om man inte har plomberat in och utlopp.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • vonken
      • July 2015
      • 11

      #3
      Tack för svar! Då har jag koll tänkte använda den 1 gång i veckan ( till vattenbytena ) tänkte på en annan grej, måste den Stå upprett när man använder den eller kan den ligga ner?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av vonken
        måste den Stå upprett när man använder den eller kan den ligga ner?
        Det är nog olika för olika fabrikat
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...