Pump till akvariet.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dag-Otto
    • May 2015
    • 2

    Pump till akvariet.

    Hej.
    Har skaffat ett akarium köpte det begangnat 240 liters och tyvärr var det ingen pump med och nu undrar jag hur stor pump behöver jag ?
  • BrigTSD
    • February 2015
    • 131

    #2
    Det beror på vad du ska ha i akvariet. Det styr vilken filtrering och cirkulation som krävs.

    Kommentar

    • Dag-Otto
      • May 2015
      • 2

      #3
      det kommer i stort sätt att bestå av relativt många men mindre fiskar .

      Kommentar

      • BrigTSD
        • February 2015
        • 131

        #4
        Ska du ha många fiskar bör du satsa på ett bra ytterfilter. Vill du absolut ha filtreringen innanför glaset så kan en filterbakgrund vara ett bra alternativ.

        Du kan ju börja med ett innerfilter av standardtyp om du vill och bygga ut filtreringen senare om det inte räcker till. Om det är små stimfiskar du pratar om bör en sådan lösning räcka långt. Men se i så fall till så att de inte kan försvinna in i insuget, oavsett vilket filter du väljer.

        Länkarna är bara exempel. Det finns många märken och filterlösningar.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Dag-Otto
          det kommer i stort sätt att bestå av relativt många men mindre fiskar .
          Fast det finns små fiskar som vill ha strömmande vatten och andra som vill ha mycket lugnt vatten
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...