Ecoqube - En kickstarter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    Ecoqube - En kickstarter

    Jag gillar nya uppfinningar och hittade detta akvarium på kickstarter idag.

    Plants filter the water. It's the most beautiful and low maintenance way to keep a piece of nature in any space!


    Är det någon som har beställt? Något vi kan inspireras från?
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Mest en gimmik gissar jag, menar vi använder ju redan växter i akvariet och den ynka växten som satt i filtret gör nog inga underverk, om den sen vissnar vad händer då... Sen hade det för liten yta för fisken tycker jag. Men visst förstår att det kan vara kul!
    Edit: Såg sen att den hade en filtersvamp och då kan det knappast vara underhållsfriare än något annat.
    Senast redigerad av åheim; 27 April 2015, 21:07.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      #3
      Roligt med mera akvariumkickstartergrejer, men lite för liten för fisk tycker jag med, 1.5 us gallons är ju inte mycket alls. Håller inte riktigt med om de fiskarna de rekommenderar att ha i heller.
      Men idén är det ju inget fel på, och ser ju helt ok ut annars, skulle varit större bara.
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      • Sannive

        • June 2013
        • 56

        #4
        Mm... Jag tror att de försöker göra någon sorts enkel variant på aquaponic vilket ju är en rätt smart lösning på hur man kan filtrera vatten och odla grönsaker på en och samma gång. Då skulle jag nog hellre köra på kryddväxter och körsbärstomater! Då kan man ju ha en större burk dessutom!
        430 L Sydamerika
        54 liter Froglife
        30 liter Räkfrossa
        40 liter Mini-damm på balkongen utan invånare

        Kommentar

        Arbetssätt...