Köpa möbelakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Göran1
    • December 2013
    • 33

    Köpa möbelakvarium

    Hejsan
    Jag funderar på att köpa ett möbelakvarium på 400-500l är det Juwel som gäller då eller finns det bättre?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det finns säkert flera på marknaden som MP och aquael etc.
    Alla håller säkert så vad det handlar är ju främst som tycke och smak - googla runt lite och kolla i lite affärer
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Erikderek
      • March 2013
      • 718

      #3
      Jag har själv JUWEL RIO och är nöjd med detta. Rent estetiskt tycker jag dock att SCUBALINE från MP/EHEIM är betydligt snyggare. Dock så är det bara 460 och deras 640 som finns i helvitt, vilket jag var ute efter.

      Hade jag haft mer plats hemma i vardagsrummet så hade ett SCUBALINE 640 stått högt på inköpslistan...

      EK



      EK
      Vardagsrum akvariet - Malawi
      Projekt; Ny generation - SA

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Estetiskt och i byggkvalite är nog akvastabil något av en favorit. Men hamnade ändå med Juwel Vision 450 som är ursnyggt i vitt.
        Klicka på bilden för större version

Namn: juwel vision 450 white.jpg
Visningar: 1
Storlek: 159,8 KB
ID: 2171000
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Göran1
          • December 2013
          • 33

          #5
          Har suttit och tittat runt och akvastabil ser otroligt fint och välgjort ut med smarta lösningar.
          Till er som har Juwel får ni plats med ett större filter som fx6 under i skåpen?

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Svar nix. Det starkaste/största filter du kan få plats med är JBLs Cristalprofi e1901 då det är högt och relativt smalt. Byter man sedan det inbyggda filtrets powerhead till 1500 så blir det 3400 liter/tim. i total kapacitet.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              #7
              Akvastabil Move, bra på alla sätt.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              Arbetssätt...