Fluval FX6 höjd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Axman
    • January 2013
    • 188

    Fluval FX6 höjd

    Hej! Håller på och bygger en egen bänk till nya akvarium, och fick lite bryderi. Har beställt ett fluval FX6-filter och det är inga problem att ha under, men det är nog på håret när det gäller att få dit. Det går att lösa men jag är intresserad av hur höga de är. Specen säger 54 cm, det är inga problem alls. Jag kommer att ha fritt utrymme under bänken på ca 68 cm. Men liggande "bjälkar" snor ju massor av utrymme höjdmässigt när det gäller att ta ur/in filtret under bänken.

    Så min fråga, hur högt är ett fluval fx6 när man tagit av slangkopplingarna (dvs endast filtret utan slangar). Vore väldigt tacksam för att få svar på detta.
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    #2
    44cmish, säg 45 då så har du lite marginal.

    Men lite inte blint på en galning på internet så bäst att ta 46.
    Senast redigerad av Einarsson; 04 April 2015, 17:32.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Axman
      • January 2013
      • 188

      #3
      Tackar ödmjukast! Aja, jag får anpassa skåpet lite, men då vet jag så jag får in filtret utan problem. (kanske till och med slipper svära konstant över att det blir trångt när man skall göra rent). Tillbaks till källaren för att fortsätta snickra!

      Kommentar

      • Punkfredd
        • September 2014
        • 13

        #4
        Tänk på att filtret är fyllt med vatten när du ska ta ur det ur skåpet och förmodligen inte kommer gå att luta osv.

        Kommentar

        • Axman
          • January 2013
          • 188

          #5
          Japp, det var det som var mitt huvudbry, för med 54 cm skulle jag ha fått luta det men om det blir lägre utan slangarna så går det bra.

          Kommentar

          Arbetssätt...