Hur stark luftpump?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tigersoul
    • March 2015
    • 34

    Hur stark luftpump?

    Kort o gott: hur stark luftpump för att på ett snyggt sätt driva något sådant här?



    Syftet är dvs inte att syresätta akvariet vilket filtret gör utan jag är bara ute efter att få ett bra tryck nog ned i karet för att driva bubbelslangen.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ja en sådan kan ju vara en trevlig dekoration om man inte har växter i akvariet.
    Styrkan på luftpumpen är ju väldigt avhängig av på vilket djup utblåset skall placeras.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Wilhelm
      • October 2002
      • 604

      #3
      Jag hade en sådan för några år sedan. Den var bra så länge den fungerade, men tyvärr så så höll den bara i ungefär ett år.
      Wilhelm
      Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
      www.ciklid.org www.aquafish.info

      Kommentar

      • tigersoul
        • March 2015
        • 34

        #4
        Tråkigt att den inte höll längre. Jag hade en på ett akvarium när jag var liten. Den höll så länge jag orkade hålla på med baljan (flera år). Höjden på akvariet är runt 40 cm (är en Juwel 180 liters). Några gissningar? Tänkte göra ett försök på något billigt från ebay men har ingen aning om hur mkt krut det behöver vara i den.

        Kommentar

        Arbetssätt...