Glo-ramp, felsökning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Glo-ramp, felsökning

    Jaha, så passade belysningen på att lägga av under helgen då jag var bortrest...
    Ena röret blinkade och det andra lyste svagt. Var skall jag börja leta fel, vad finns det för delar som kan vara sönder?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Säker på att det är rampen? Hur gamla är rören? Var på Trop och köpte nya rör till mina Glo-ramper i lördags, då ett av dem slocknade, och blinkade till sporadiskt, för att dagen efter vara tänt, och ytterligare en dag senare var det släckt igen. Kom att tänka på att rören nog måste vara flera år gamla, och köpte nya till alla karen, även de som inte hade slocknat, men växterna såg lite tveksamma ut, och nu lyser det som det ska.

    Annars brukar väl glimtändaren vara ett vanligt fel när ramper krånglar.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #3
      Det är T5 (ingen glimtändare) och rören är inte mer än ett år gamla...

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13131

        #4
        Mina var väl 3 år och för några dagar sen började ett av dem blinka sen la det av helt sen slocknade halva av det andra röret... Bytte rören och allt funkar fint så prova och byta ut dem.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #5
          Får prova det då...

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            #6
            Det blev till att köpa en ny ramp. Vi försökte få den att lysa med fräscha rör i butiken. Det gick inte, så det slutade med att vi skruvade isär den och elektroniken luktade bränt...

            När jag nu lagt den nya rampen på akvariet funderar jag mer och mer på vad elektroniken hade kostat att byta... Någon som vet?

            Kommentar

            Arbetssätt...