Luftdrivet filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heba
    • September 2013
    • 847

    Luftdrivet filter

    Jag funderar på att starta en räkvas och sitter och tittar efter en filterlösning.
    Vasen är en "Bladet" från IKEA, har inte bestämt vilken höjd, men det blir 45 eller 65 cm högt.
    Först tänkte jag mig ett litet innerfilter, typ "nano" - Aquael eller Eheims, men sedan fick jag förslaget att ha skumfilter.
    Då jag inte har någon erfarenhet av luftdrivna filter så undrar jag - om jag har ett enkelt skumfilter, hur stark pump behövs då (jo,jag inser att olika märken är olika bra på att flytta vatten, men ge mig en hint om vad som är rimligt)? Bottenfilter - är det en tokig tanke, och i så fall även där vilket luftfilter?
    Eller ska jag helt förkasta iden med luftdrivet och jaga reda på ett litet innerfilter?
    Jag har sökt här efter räkvaser för att se era lösningar, men trådarna är i regel långa så det blir svårt att hitta
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    #2
    Ytterligare ett alternativ kanske kan vara ett litet "Hang On" filter? Finns en hel del varianter att välja mellan.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 2007102495753214.jpg
Visningar: 1
Storlek: 44,4 KB
ID: 2166141
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • heba
      • September 2013
      • 847

      #3
      Det blir ett Aquael fan mini.
      Tommy - jag föredrar att inte riskera vatten utanför karen och väljer helst sådana alternativ, men tack för tipset!
      /Helene

      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

      Kommentar

      Arbetssätt...