magnetventil som låter högt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LS10
    • November 2010
    • 258

    magnetventil som låter högt

    Då jag är totalt oteknisk passar jag på att fråga er här.
    Jag har ett CO2-system där magnetventilen är en del av själva regulatorn, den ingick alltså tillsammans med regulatorn.

    Nu har den börjat låta en massa, ett surrande ljud, från själva magnetventilen.
    Jag antar att den är på väg att gå sönder.

    Så första frågan blir, går den att laga på något sätt?

    Andra frågan, jag behöver antagligen köpa en ny. Går det att bara köpa en ny magnetventil eller måste jag även byta regulatorn?
    Det går att skruva loss magnetventilen från regulatorn, kvar blir då bara ett "rör" som sticker ut.

    Tacksam för hjälp då ljudet håller på att göra mig tokig!
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    #2
    Kan du ta en bild på den så de som vet mera om det kan se hur det ser ut och vilket märke det är osv..

    Jag ser inte i min mobil om du är guldmedlem eller ej men är du inte det så får du ladda upp bilder på www.ladda-upp.se och sedan klistra in länken till bilden i ett inlägg här.

    Skickat med Tapatalk från min mobil.
    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

    Kommentar

    • sauk1
      • August 2013
      • 35

      #3
      Jag har varit med om samma sak men fick företaget bakom att byta ut den. Du borde kunna hitta reservdelar. Annars kan du testa att laga själv. Deras instruktioner till mig var att skruva loss magnetventilen från regulatorn, ta ut fjädern och dra i den så den förlängs, sen rengöra allt och montera tillbaka. För mig minskade ljudet bara tillfälligt då.

      Kommentar

      Arbetssätt...