Fel storlek på akvariebänk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rikala
    • January 2015
    • 10

    Fel storlek på akvariebänk?

    Hej.

    Var i affär i köpte en en akvariebänk till vårat 54l akvarium, detta har storleken 60*30 i botten, bänken jag köpte är 50*27 (såg detta när jag kom hem) dvs mindre än akvariet.

    Jag antar att jag har köpt en för liten bänk och denna inte går att använda?
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #2
    Jag kan aldrig tänka mig att det skulle vara några problem, förutsatt att det är ett helglaskar. Men varför byter du inte bänken bara?

    Kommentar

    • rikala
      • January 2015
      • 10

      #3
      Jag köpte bänken ikväll, tänkte kanske byta den imorgon, men om det inte behövs så... Ja, det är helglas. Men, kan det inte bli spänningar om inte hela akvariet vilar på något?Någon som kör med mindre bänk än akvarie?

      Kommentar

      • Dashivas
        • December 2014
        • 124

        #4
        Ursprungligen postat av rikala
        Jag köpte bänken ikväll, tänkte kanske byta den imorgon, men om det inte behövs så... Ja, det är helglas. Men, kan det inte bli spänningar om inte hela akvariet vilar på något?Någon som kör med mindre bänk än akvarie?
        Med så litet kar så går det nog dock hade jag bytat ut den dels för att vara säker samt det är snyggare om akvariet inte sticker ut
        http://imgi.se/image.php?dm=HQSU

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Jag har ett 112-literskar med rak framruta, som står på en bänk som egentligen är till ett kar med välvd framruta, vilket gör att karets främre hörn sticker ut. Det har jag löst genom att lägga en träskiva mellan karet och bänken, så att hela karet står på ett underlag.

          När det gäller ett litet kar på 54 liter, så tror jag inte att den lilla storleksskillnaden gör så mycket.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • rikala
            • January 2015
            • 10

            #6
            Tack för svaren, jag byter det. Blir nog snyggast och det känns tryggast. Känns också mest stabilt att byta då foten har samma storlek...

            Kommentar

            Arbetssätt...