Eheim 2048

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eldstjärt
    • November 2014
    • 48

    Eheim 2048

    Hej köpte nyligen en Eheim powerline 2048 till mitt 160L, problemet är att utblåset sitter så långt ner så får ingen brytning på vattenytan Pumpen lutar även ner lite vilket inte gör saken bättre...Någon som har tips på hur jag löser problemet? Tycker även att den sprutar på för hårt växterna flyger ju nästan iväg...Måste säga att de gamla filtret Eheim 2012 va mycket bättre! Ja har de stora utblåset på nu med de lilla så vart de ännu hårdare sprut. Har dock inte testat med diffusorn kanske funkar bättre?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ta en slangbit och trä på utblåset, och rikta strålen så vis.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Eldstjärt
      • November 2014
      • 48

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Ta en slangbit och trä på utblåset, och rikta strålen så vis.
      Jo funderade lite på det faktiskt, tack för tipset ska testas

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        #4
        Jag har 2st 2252 (storleken större än din) och de ger bra krusningar på ytan, som de är. Nu är ju de kraftigare iofs...Du har inte pumpen väldigt långt ner? Mina sitter så pass att den röda Eheim-loggan bryter vattenytan. Ena pumpen längs en kortsida och den andra längs en långsida. Vad händer om du riktar den längs en kortsida?

        Sitter din fast med skenorna eller sugproppar? Den borde ju inte luta neråt...
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        Arbetssätt...