Filter med stor filtervolym till 100L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

    Filter med stor filtervolym till 100L

    Då jag har fått flytta över en massa fisk från mitt 240l (det började läcka) så behöver jag mer filtervolym, någon som har något speciellt filter som är både prisvärt och fungerar bra? Min budget ligger inte allt för högt men max typ 1500kr.

    Kom gärna med förslag
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    #2
    Eheim 2217, eller 2215

    Kommentar

    • KristianE
      • April 2012
      • 1443

      #3
      Begagnat FX5 går att hitta för dom pengarna utan större problem. Kör ett i min 250 burk, det blir lite drag men inga större problem.
      //Kristian
      Följ mitt 1440l SA projekt på
      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

      Kommentar

      • man nam1
        • July 2011
        • 441

        #4
        ja jag har hittat en FX5:a för 1600kr men då följer det med en massa fiskar -.-
        Dock så känns det som sjukt mycket over-kill till ett 100L akvarium. Har inte kollat på Eheim filtrena än men det kommer

        Kommentar

        • jozi81
          • January 2011
          • 917

          #5
          Ursprungligen postat av man nam1
          ja jag har hittat en FX5:a för 1600kr men då följer det med en massa fiskar -.-
          Dock så känns det som sjukt mycket over-kill till ett 100L akvarium. Har inte kollat på Eheim filtrena än men det kommer
          Överfiltrering finns inte, men det vete fan om inte en fx5a i ett 100 liters är just det...
          Men fluval, eheim, jbl mfl har alternativ som passar dig!

          Kommentar

          • Atif
            • October 2014
            • 4

            #6
            Att anvanda samma som forut funkar inte eller? Har tankte byta till 100 liters jag med

            Kommentar

            Arbetssätt...