Eheim 2217

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eric66
    Banned
    • February 2008
    • 25

    Eheim 2217

    Hur ofta brukar man behöva ta isär hela filtret för rengöring? Hittills har jag gjort detta jobb en gång om året.

    Finns det något annat modernare ytter filter som kanske är lättare att handskas med än detta filter.
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    #2
    Ursprungligen postat av Eric66
    Hur ofta brukar man behöva ta isär hela filtret för rengöring? Hittills har jag gjort detta jobb en gång om året.

    Finns det något annat modernare ytter filter som kanske är lättare att handskas med än detta filter.
    Alltså, det beror ju helt på hur mycket skit du stoppar in i det. 2217 är kanske världens driftsäkraste filter enligt mig och du behöver inte rengöra om inte flödet minskar drastiskt..
    Jag har alltid plockat ut alla mattor utom en i botten och fyllt resten med någon typ av biomedia. Sätt snabbkopplingar på slangarna så blir det smidigare att jobba med.

    Enklare är väl filter med filterkorgar (dvs dom flesta) , men knappast bättre.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Ursprungligen postat av jozi81
      Alltså, det beror ju helt på hur mycket skit du stoppar in i det. 2217 är kanske världens driftsäkraste filter enligt mig och du behöver inte rengöra om inte flödet minskar drastiskt..
      Jag har alltid plockat ut alla mattor utom en i botten och fyllt resten med någon typ av biomedia. Sätt snabbkopplingar på slangarna så blir det smidigare att jobba med.

      Enklare är väl filter med filterkorgar (dvs dom flesta) , men knappast bättre.
      2217 är mitt favoritfilter, bara klippta filterkuber i mitt - fungerar perfekt

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Eric66
        Banned
        • February 2008
        • 25

        #4
        Vill helst inte ha några snabbkopplingar på slangarna. Vill inte ha fler möjligheter till läckage.
        Inte roligt att få ut 540 liter på golvet. Behåller mitt 2217 filter ett tag till.

        Har olika filter massa i min, makaroner, plastull, grus, fiber matta.
        Senast redigerad av Eric66; 30 November 2014, 08:57.

        Kommentar

        Arbetssätt...