Akvarium behöver lock!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tildispug
    • July 2014
    • 2

    Akvarium behöver lock!

    Hej!

    Det är så att jag får hem en liten kattunge om 2 veckor.. och jag har ett akvarium utan lock, men med en lampa.
    Har ni några tips på vad man kan göra? Jag behöver ett skydd för akvariet så att det inte sker någon olycka.
    Helst en billig lösning 94x35 är måtten

    Tacksam för svar!
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

    #2
    Åk till närmaste glasmästare och be han/hon skära ut en bit, glaset behöver ju inte vara särskilt tjockt utan bara täcka och hålla upp sig själv och därmed bör det inte vara allt för dyrt

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #3
      Men ändå tjockt nog för att hålla en katt. Man kommer att glömma bort täckglaset eftersom det alltid funkat tidigare och i värsta fall knäcker den inte längre så lilla katten glaset och drar ner lampan med följd att proppen går vilket innebär en rätt ohäftig sits för alla inblandade..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Pumpfan
        • June 2014
        • 19

        #4
        Jag köpte mig en 6mm tjock glasskiva hos min lokala glasmästare, kommer inte riktigt ihåg måtten men 90*40 tror ja den var. Kostade endast 250kr. Och 6mm glas är nog över dimension till och med, för de håller då en katt i alla väder.

        Kommentar

        • tildispug
          • July 2014
          • 2

          #5
          Tack så mycket för era svar!
          Detta ska kollas upp

          Kommentar

          • Nasso
            • November 2010
            • 719

            #6
            Det kan vara bra att kapa av hörnen på täckglaset. Då blir de enklare att lyfta och kan kan få ner kablar i karet där med. Och så blir det inte så vasst å jävligt i hörnen.

            Se bild: https://www.ciklid.org/forum/attachm...700453&thumb=1
            /Emil Andersson
            120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

            Kommentar

            Arbetssätt...