Vad är ett begagnat 540 liters akvarium värt idag med dessa tillbehör?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eric66
    Banned
    • February 2008
    • 25

    Vad är ett begagnat 540 liters akvarium värt idag med dessa tillbehör?

    Hej

    Tänkte Sälja mitt akvarium på 540 liter.

    Innehåller karet, alu ställ, heltäckande ljus ramp 4 rör, eheim 2217, fluval 4, Power head 802 med filter samt sand.

    Någon som vet vad detta är värt begagnat idag. Akvariet är från 2001.

    Har just nu 6 stora Frontoser i detta akvarium. Vore tacksam för information om detta. Och även vad dessa fiskar är värda om Jag säljer dom separat.

    Eric
  • åheim
    • April 2006
    • 13136

    #2
    Omöjligt att svara på utan att sett grejerna live, men man ska veta att gamla akvarieprylar får man inte mycket för, inte heller fisken...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • henrikl
      • November 2012
      • 639

      #3
      Om du kollar blocket ser du massor av annonser med akvarium säljarna inte blir av med för de har för högt pris....
      2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
      Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

      Kommentar

      • RaketLasse
        • June 2013
        • 1

        #4
        Har bevakning på akvarium på blocket & har följt det sedan i höstas. När det gäller gamla 540 så kan man nog säga att det ska va nåt speciellt med det för att det ska säljas för mer än 1000-1500kr.
        Tex borrat i botten (2-3 hål med medföljande sump eller ej), snyggt helglas med möbel typ Åleds eller så. Är det bara 1-2 innerfilter eller ett ytterfilter, aluminiumram. ... då kan du kanske få mer än 1-1,5 tusen men det blir nog ingen snabb försäljning.
        Du säljer till nån som inte vill ge 6-10 tusen för ett begagnat Åleds. ..
        Lycka till

        Kommentar

        • Eric66
          Banned
          • February 2008
          • 25

          #5
          Ja vi får se vad man får ut vid en försäljning. Väntar till hösten att sälja. Inte säsong nu.

          Men 1000-1500 kr för allt detta stämmer inte.

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #6
            Jo.. det stämmer.. möjligtvis att du får 2500 i norrland där hobbyn är förhållandevis liten..

            Har du en jävla tur kanske någon nybörjare nappar om du är billigast i närområdet.. jag har köpt 1500l för 3000, 1800l för 5000.. osv.. med mina priser betalar jag 390kr m2 för 12mm glas.. alltså får jag som kan limma själv 2000l för 3000kr.. jag gillar det inte men dessvärre är begagnade akvariegrejer oftast värda mer som back up än som sålda..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              #7
              Fick ett 325L Akvastabil med hembygd möbel, två ytterfilter, Hagen Glo-ramp för 2x54w T5 (1149), snäckor, rötter, anubias, ett komplett 60L helglas på köpet, för 0kr.
              Hade lätt varit värt att betala 1000 spänn bara för ljusrampen, men ändå, han ville faktiskt skänka bort det...

              Kommentar

              • Zapata
                • May 2014
                • 3

                #8
                Det finns ju en del andra sajter att hålla koll på, tex Citiboard, finns en del akvarium och tillbehör där..

                Kommentar

                • flygrc
                  • June 2006
                  • 2755

                  #9
                  Det är väldig skillnad på vad för kar, standard 540 med aluram och aluben, max 1500. Jag sålde ett 2 år gammalt Juwel vision 180 l med ytterfilter i vintras för 3500:-
                  Jag köpte ett 400l hörn möbelkar för två år sedan och gav 3000 och då hade jag letat länge och tyckte det var värt pengen eftersom jag missat ett par sådan kar som gått direkt för dom pengarna.
                  https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                  Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    #10
                    Jag köpte mitt 660l med ljusramp och benställning för 2000:-
                    Då var det omlimmat och fem st nya BTN-moduler i. Fick även en stor cirkulationspump med på köpet som låg ny i kartongen och var aldrig använd. 1000:- i butik.

                    Så tyvärr så är ett begagnat kar inte så mycket värt.
                    Letar man på blocket så ser man många kar till salu för fantasisummor, men så blir dom inte sålda heller.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...