Akvarium 490L - HJÄLP

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #46
    lycka till och hoppas du får så lång tid som möjligt med honom..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • specman
      • April 2013
      • 86

      #47
      Hej vänner måste fråga ni känner alla till Aslan vid detta lagret. Hur mycket mat ska monstret ha? Tycker han är konstant hungrig ala Oskar typ. Mata han med en näve räkor och va ju som lösgodis för honom? ska han ha större bitar? kanske ska försöka hitta nå fisk ifrån affären som han tycker om? Han känner sig som hemma här och har börjat jaga mina små malar. Flytta över en bebis gibbis till mitt lilla akvarium för att rädda honom ifrån den hungriga monstret. Han verkar verkligen gilla och mumsa på sugmalarna.

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #48
        Haha, vilken tråd <3

        Jag bokmärker och sparar inför framtiden ;-D
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Helene&Andreas
          • January 2009
          • 1336

          #49
          Ursprungligen postat av specman
          Hej vänner måste fråga ni känner alla till Aslan vid detta lagret. Hur mycket mat ska monstret ha? Tycker han är konstant hungrig ala Oskar typ. Mata han med en näve räkor och va ju som lösgodis för honom? ska han ha större bitar? kanske ska försöka hitta nå fisk ifrån affären som han tycker om? Han känner sig som hemma här och har börjat jaga mina små malar. Flytta över en bebis gibbis till mitt lilla akvarium för att rädda honom ifrån den hungriga monstret. Han verkar verkligen gilla och mumsa på sugmalarna.
          Han kommer troligtvis att ta allt som går in i munnen tids nog. Glupsk är bara förnamnet på denna fisk. Tycker du att räkor är för smått så testa fiskfile, fiskbullar och lyxa till det någon gång med stora scampi räkor. Min Red Tail (Bosse) åt runt en halv burk fiskbullar åt gången!

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #50
            Jag rekommenderar att du varvar hikari cichlid gold, finns på vinsta zoo i vällingby om du inte har en lokal handlare som tar in det varvat med fiskfile/räkor.. Mata inte tills han får mage utan bara inte ser smal ut.. De mår också bra av att ta 3-4 dagars fasta för att processera maten.. Det ser rågulligt ut när de ligger med ballongmage men de växer mycket snabbare och blir i längden inte hälsosamma av det..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              #51
              Såååå.... Då har maestro talat! Bättre förklaring än så finns inte!

              Kommentar

              • specman
                • April 2013
                • 86

                #52
                Ja igår så mata jag honom så han fick en lite buk mage haha han är så totalt jäkla söt så man vill bara hoppa i akvariet och krama om honom Dok så håller han fortfarande på och jaga en sug mal som han har get sig fan på att mumsa på, men hör o häpna så har också sugmalen som vi kan börja kalla mumsbiten att get sig fasen på att han inte vill bli någon middag så han har helt plötsligt blivit snabbare än blixten. :=) &nbsp;Stod vid akvariet nyss och då försökte Aslan mumsa i sig mumsbiten och då flög mumsbiten ifrån ett hörn till det andra på 1 sekund. 1.6m / sekunden. Inte illa för en sugmal. Tror ljudvallen gick i akvariet för jag blev skit skraj &nbsp;<br><br><br>

                Kommentar

                • specman
                  • April 2013
                  • 86

                  #53
                  Jag har spelat en liten film snutt som jag tänkte posta på youtube. Återkommer med ett klipp

                  Kommentar

                  • specman
                    • April 2013
                    • 86

                    #54

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #55


                      Precis sådär vill vi ha honom 5 dagar i veckan.. övriga 2 får han ligga tjock under en rot.. på så sätt får du en motionerad kattfisk som du dels kan ha ett tag och som blir aktiv och handtam.. det är så lätt att övermata dem haha..

                      Har du tur blir han som kattfisken i videon..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • KristianE
                        • April 2012
                        • 1443

                        #56
                        Jahaaa, det är därför dom kallas kattfisk, för att man klappar dom (å så bajsar dom i en låda :P )
                        //Kristian
                        Följ mitt 1440l SA projekt på
                        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                        Kommentar

                        • ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

                          #57
                          Precis, din skönhet överskuggas endast av din vishet!
                          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                          Normaliseringsprocessen..
                          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                          Kommentar

                          Arbetssätt...