Juwel och CO2 (Dennerle Cyclo)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TommySt

    • January 2014
    • 208

    Juwel och CO2 (Dennerle Cyclo)

    Har Dennerle Cyclo för CO2-anläggning.
    På väg att köpa kar från Juwel (Vision).
    Har från deras Kundtjänst förstått att de inte har adapter, till sin pumps utblås, som gör att Cyclon kan anslutas.
    Någon som kan tipsa om lösning, för jag antar att det finns?



    Skickas från min iPad via Tapatalk
    Using Tapatalk
  • Animalix

    #2
    Är själv nyfiken på cyklon så berätta gärna om dina erfarenheter näe du fått ihop det :-)

    Ang anslutningen, hur ser den ut på cyklon? Ska man inte bara koppla till utblåset från en pump? I så fall borde det ju inte vara några problem att koppla på juwelpumpen...

    Skickat från min Xperia z1 via Tapatalk

    Kommentar

    • Sleaper

      • September 2008
      • 2894

      #3
      Går ju alltid att fixa till med slang/kopplingar etc. så att det passar på Juwelpumpen. Men jag hade nog valt ett eget litet pumphuvud för att driva Cyklon.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Skulle nog också resonera som sleaper att ett pumphuvud är så pass billigt och gör att du kan placera din Cyclo mera fritt. Lite som på denna bild även om det nu är 2 st seriekopplade.
        Klicka på bilden för större version

Namn: reactor1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 238,0 KB
ID: 2156084
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • TommySt

          • January 2014
          • 208

          #5
          Ursprungligen postat av Bluewing
          Skulle nog också resonera som sleaper att ett pumphuvud är så pass billigt och gör att du kan placera din Cyclo mera fritt. Lite som på denna bild även om det nu är 2 st seriekopplade.
          Klokt. Sleapers inlägg väckte tanken (man påmins ideligen om att man inte kan lösa allt själv härivärlden...) hos mig och tillsammans med din kommentar i annan tråd Bluewing (om behov/poäng med ytterligare filter än Juwels), så ser jag nu framför mig att bygga in sådan lösning i bakre vänstra hörnet. Bakom del av bakrunden, a la http://backtonature.se/sv/tips-tricks/slimline-filter/.

          Känns lysande.
          Using Tapatalk

          Kommentar

          • TommySt

            • January 2014
            • 208

            #6
            Juwel och CO2 (Dennerle Cyclo)



            Aquael 1000 verkar vara ett omtyckt (ffa tyst) pumphuvud.
            Det torde finnas adapter/slang som passar på utblåset.
            Senast redigerad av TommySt; 09 February 2014, 12:31.
            Using Tapatalk

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #7
              Tror det där är en utmärkt pump för cirkulation, men undrar om den kan skapa ett tryck nog för din Cyclo. Vissa cirkulationspumpar är tänkta mera att skicka runt vatten utan ett motstånd typ filter inkopplat. Vet inte hur det är med denna. En vanlig Powerhead annars är ju tänkt att skapa ett visst tryck på vattnet.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              Arbetssätt...