Koldioxid till två akvarier, hjälp med prylar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2894

    #31
    Eller denna http://www.us-aquaristikshop.com/co2...enzaehler.html
    som sagt..

    Kommentar

    • Fissure
      • July 2013
      • 153

      #32
      Vill undvika massa plaströr och annat i karet, gillar när tekniken är så lite synlig som möjligt. Tunze verkar väl ok, antar att du menar den med egen motor? Tror tyvärr inte jag får plats med den i min gömma och den ser ut att kunna låta en del?
      Den du länka till Sleaper är den bra? Ser ut att hämma flödet något enormt om man skulle koppla den på filtret, slangfästena ser ju sådär ut, kan man iofs kanske ordna med slanglklämma.
      Projekt : Rötter (450L Omstart)
      Sällskapsakvarium 450L (Avslutat)

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #33
        Den tar plats, helt klart. Men låter inte ett jota, har den ena en meter från huvudkudden...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Sleaper

          • September 2008
          • 2894

          #34
          Ursprungligen postat av Fissure
          Vill undvika massa plaströr och annat i karet, gillar när tekniken är så lite synlig som möjligt. Tunze verkar väl ok, antar att du menar den med egen motor? Tror tyvärr inte jag får plats med den i min gömma och den ser ut att kunna låta en del?
          Den du länka till Sleaper är den bra? Ser ut att hämma flödet något enormt om man skulle koppla den på filtret, slangfästena ser ju sådär ut, kan man iofs kanske ordna med slanglklämma.
          Den är effektiv och tyst. Den bästa "inline" reaktorn enligt mig. Den reducerar heller inte flödet nämvärt. Slangklämma kan man komplettera med när man haft den ett tag och slangarna börja bli lite töjda. Den finns ju för 12 alt. 16mm slang osv.

          Kommentar

          • Animalix

            #35
            Nu har jag fått prylarna, men är lite osäker på i vilka kopplingar jag behöver gummipackningar. I grunkan jag fick tag på från ebay (den du länkade till ansjo) står det att man ska ha en mellan regulatorn och nålventilerna, så där får jag väl snällt ta och skaffa en som passar, men det står ingenting om packning mellan regulator och flaska, behövs det? Ovanför gängan på flaskan sitter det en vit plastbit, vet inte om det är tänkt att den ska fungera som packning, men den känns ganska hård för ändamålet?

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #36
              Det brukar vara en vitaktig plastpackning med regulatorn, så gängtape är onödigt.
              När du skruvat ihop grejerna och det är skarpt läge är det lämpligt att kolla så systemet är tätt, gör det med såpavatten.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...