Nytt akvarium 400- 1000 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke L
    • December 2013
    • 456

    Nytt akvarium 400- 1000 liter

    Hej,
    Jag är ganska ny här på forumet (har skrivit lite i min projekttråd "Gillestugan") Håller på att sälja bort mitt saltkar och ska köpa in ett större akvarium för sötvatten. Jag är ute efter ett kar som är djupt i förhållande till sin höjd och ger mig möjlighet att inreda på djupet. Längden är inte så viktig men kanske 150-200 cm. Några förslag?
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    Om du lovar att inte slösa bort 1,5 kvadrat på en fläskig btn och sen vräka ner fjärilsciklider med spade (jag tittar på dig kristianE) kan jag peka åt rätt håll..

    Billiga stora kar med mycket djup brukar dyka upp på rovfisk.se.. Vet ett 150x100x60 i hufvudstaden dessvärre..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Micke L
      • December 2013
      • 456

      #3
      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
      Om du lovar att inte slösa bort 1,5 kvadrat på en fläskig btn och sen vräka ner fjärilsciklider med spade (jag tittar på dig kristianE) kan jag peka åt rätt håll..

      Billiga stora kar med mycket djup brukar dyka upp på rovfisk.se.. Vet ett 150x100x60 i hufvudstaden dessvärre..
      Haha du e kul du!
      Promise no BTN men gillar fjärilsciklider

      Kommentar

      • KristianE
        • April 2012
        • 1443

        #4
        Mer fjärilsciklider åt folket!
        Ska du ha den typen av kar så är ju måttbeställt vägen att gå.
        Min balja är 200x120x60, ganska trevliga mått med bra djup. Nackdelen om man ska inreda är ju att det är så jävla långt att nå till bakkanten.

        Skulle jag bygga något kul så skulle det nog var minst 80 djupt men kanske "bara" 40-50 högt för att få coola dimensioner utan att få jätte volym. Eller så går man all in å kör över metern djupt och 70-80 högt så har man lite att leka med på höjden under vatten också.
        //Kristian
        Följ mitt 1440l SA projekt på
        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

        Kommentar

        • Micke L
          • December 2013
          • 456

          #5
          Ursprungligen postat av KristianE
          Mer fjärilsciklider åt folket! Ska du ha den typen av kar så är ju måttbeställt vägen att gå. Min balja är 200x120x60, ganska trevliga mått med bra djup. Nackdelen om man ska inreda är ju att det är så jävla långt att nå till bakkanten. Skulle jag bygga något kul så skulle det nog var minst 80 djupt men kanske "bara" 40-50 högt för att få coola dimensioner utan att få jätte volym. Eller så går man all in å kör över metern djupt och 70-80 högt så har man lite att leka med på höjden under vatten också.
          Ok jag kanske tryckte mig lite otydligt men ska köpa ett akvarium, inte en inomhusdamm Jag menar att standardakvarium typ rio 400 är 50 cm djupt och 66 högt tror jag. Skulle hellre ha typ 160x60x60. Har just hittat akvastabil som är 160x55x60 så det närmar sig

          Kommentar

          • Helene&Andreas
            • January 2009
            • 1336

            #6
            Hahaha!! Neee lyssna på ettfett! Klart du ska ha ett kar i storleken han föreslog!

            Kommentar

            • flygrc
              • June 2006
              • 2755

              #7
              Jag har själv precis beställt ett



              Så jag är väl färgad vad jag gillar
              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

              Kommentar

              • Micke L
                • December 2013
                • 456

                #8
                Ursprungligen postat av flygrc
                Jag har själv precis beställt ett



                Så jag är väl färgad vad jag gillar
                Coolt! Ser fram emot bilder. Väldigt högt då vattenytan hamnar på 175 cm ovan golv?
                Vad ska du ha i det?
                PS ring inte mig när du ska bära in det(vikt 190 kg)

                Kommentar

                • flygrc
                  • June 2006
                  • 2755

                  #9
                  Ursprungligen postat av Micke L
                  Coolt! Ser fram emot bilder. Väldigt högt då vattenytan hamnar på 175 cm ovan golv?
                  Vad ska du ha i det?
                  PS ring inte mig när du ska bära in det(vikt 190 kg)
                  Ha ha, tar det under armen .. not ... fast jag tror inte det stämmer för när jag räknar på det så är det nog närmre 140kg så då kan du väl hjälpa mig att bära?
                  Det blir till att stå på en stol för det är rätt med de 175 till ovankant men sedan är vattenytan på 165 över golvet.
                  Jag kommer köra Malawi, Golden är den enda spikade sdan får jag se vad som passar till och vad jag hittar.
                  https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                  Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                  Kommentar

                  • Hemi
                    • February 2013
                    • 180

                    #10
                    Kul en dröm .lycka till!Men det såldes precis ett akvarium på 1000 liter, på blocket, liknade det du beställt för 4.000 kr..Med belysningsramp och ställning..

                    Kommentar

                    • Micke L
                      • December 2013
                      • 456

                      #11
                      Ursprungligen postat av flygrc
                      Ha ha, tar det under armen .. not ... fast jag tror inte det stämmer för när jag räknar på det så är det nog närmre 140kg så då kan du väl hjälpa mig att bära?
                      Det blir till att stå på en stol för det är rätt med de 175 till ovankant men sedan är vattenytan på 165 över golvet.
                      Jag kommer köra Malawi, Golden är den enda spikade sdan får jag se vad som passar till och vad jag hittar.
                      Hör du av dig så hjälper jag så klart till. Antagligen så bor du på fjärde våningen och utan hiss?
                      Ska bli spännande att följa för naturligtvis blir det en ny tråd

                      Kommentar

                      • flygrc
                        • June 2006
                        • 2755

                        #12
                        Ursprungligen postat av Micke L
                        Hör du av dig så hjälper jag så klart till. Antagligen så bor du på fjärde våningen och utan hiss?
                        Ska bli spännande att följa för naturligtvis blir det en ny tråd
                        Tackar för erbjudandet
                        Enplanshus, går att köra ända fram till ytterdörren så det är optimalt.
                        Jag har faktiskt en tråd men på ciklider.se
                        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                        Kommentar

                        • flygrc
                          • June 2006
                          • 2755

                          #13
                          Ursprungligen postat av Hemi
                          Kul en dröm .lycka till!Men det såldes precis ett akvarium på 1000 liter, på blocket, liknade det du beställt för 4.000 kr..Med belysningsramp och ställning..
                          Jag har haft koll på blocket över ett år för att hitta ett Infinity 153 och gav upp, vad händer då? Jo det läggs ut ett på blocket, så nu har du chansen
                          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                          Kommentar

                          • Micke L
                            • December 2013
                            • 456

                            #14
                            Ursprungligen postat av flygrc
                            Tackar för erbjudandet
                            Enplanshus, går att köra ända fram till ytterdörren så det är optimalt.
                            Jag har faktiskt en tråd men på ciklider.se
                            Hittade din tråd och kollade in filmen med bla regnbågsfiskar. Snyggt!
                            Vad har du för belysning? MH?

                            Kommentar

                            • flygrc
                              • June 2006
                              • 2755

                              #15
                              Ursprungligen postat av Micke L
                              Hittade din tråd och kollade in filmen med bla regnbågsfiskar. Snyggt!
                              Vad har du för belysning? MH?
                              Ja det karet har blivit fint,
                              Rätt om ljuset, jag har 2*24w T5 sylvania aquastar och ett HM rör på 150 w 6500k.
                              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...