Nano set ex AquaEls shrimp set

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lottiz
    • December 2003
    • 429

    Nano set ex AquaEls shrimp set

    Jag är sugen på ett litet nano räk-kar med körsbär och snäckor. Vilket billigt set rekommenderas?

    Aquael har ett tokbilligt shrimpset. Vad säger ni om det? Någon sa att pumpen väsnas och inte var effektiv, men tillverkaren påstår att den är gjord för <60l. Gillar inte loggan på framsidan, går den att sprita bort kanske?

  • Palmberg
    • May 2010
    • 164

    #2
    Jag har ett Aquael-set, 20 liter och tycker dom är jättebra! Vissa har tyckt att pumpen låter, men min låter inte alls. "Räklingssäker" är den också, samt att räkorna gärna sitter på filtersvampen och plockar.

    Märket går lätt att ta bort, rakblad och lite sprit bara. Eller så kan du ju bara vända på karet (beroende vad du kör för bakgrund, jag hade i en BTN slimline).

    Du hittar bilder på mitt via länken i min signatur - jag kör precis som du funderar på; körsbär och snäckor!
    Ha det! /Henke
    Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

    Kommentar

    • lottiz
      • December 2003
      • 429

      #3
      Ja, jag har sett din tråd <3 Ditt kar är helt underbart! Tycker du att 20 l har varit lagom?

      Superbra att höra om pumpen och märket. Då ska jag nog skriva till butiken/tillverkaren och fråga om man får byta pump om den låter onormalt mycket. Verkar ju vara oregelbunden kvalitet, som ofta är med lågbudget.
      Senast redigerad av lottiz; 08 December 2013, 17:50.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Ursprungligen postat av lottiz
        Ja, jag har sett din tråd <3 Ditt kar är helt underbart! Tycker du att 20 l har varit lagom?

        Superbra att höra om pumpen och märket. Då ska jag nog skriva till butiken/tillverkaren och fråga om man får byta pump om den låter onormalt mycket. Verkar ju vara oregelbunden kvalitet, som ofta är med lågbudget.
        Jag har också samma set, och min pump låter ingenting

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • lottiz
          • December 2003
          • 429

          #5
          Toppen Inger, då verkar det ju lovande!

          Kommentar

          • lottiz
            • December 2003
            • 429

            #6
            Vad är det för lampa i, vad är det för sockel?

            Kommentar

            • lottiz
              • December 2003
              • 429

              #7
              En dum fråga kanske... men lyfter man på täckglaset varje gång man matar?

              Kommentar

              Arbetssätt...