Saknar Fluval Edge filter/pump i nya kittet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cörran
    • June 2013
    • 1

    Saknar Fluval Edge filter/pump i nya kittet

    Hej!

    Är helt ny här och på akvarie området
    Hade precis blivit klar med inköp av nya möbler, samt flytt av äldre för att ge mitt ny 23l Fluval Edge akvarium en vettig plats att stå på.

    Så nu när jag skulle montera upp de så ser jag att filter/pump delen saknas Butiken där jag köpte de har hunnit stänga, så får ta och ringa dom de första jag gör imorgon. Känns himla typiskt, men har nån någon aning om det är svårt att få tag på såhär i efterhand? Vill ju komma igång så fort som möjligt.

    Som sagt är jag ny inom området. Hade tänkt att ha akvariet ganska "cleant" och börja med endast körsbärs räkor.

    Min plan var att sätta igång med endast vatten och den burken HappyLife Evolution jag köpt, samt lite "Fluval Soil" och stenarna som ska va del i inredning. Ge det några dar, köpa växter...och sen ge det några ytterligare några där innan jag sätter in räkorna.

    Nu till den stora frågan, är det nån ide att sätta in vattnet och happylifen utan nån pump? Tills jag får tag i delen akvariet saknar. Tack på förhand
  • åheim
    • April 2006
    • 13142

    #2
    Jo det ska följa med ett hangon filter och det är ett aquaclear 20 men det står väl Fluval på det som följer med. http://www.pwss.se/product.php?produ...at=1350&page=1

    Du väl kan gott ha i vatten mm om du får i en pump den närmaste veckan...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Jojje_
      • January 2013
      • 335

      #3
      Det fanns inte något filter när jag kom hem med mitt Edge 46 heller.
      Åkte tillbaka till Akvarielagret och de gav mig ett filter från ett annat som stod på visning.
      Kika med dom, det ska tydligen vara rätt vanligt att filter ligger separat på dessa av någon konstig anledning.
      Fluval Edge 46L
      Projekt - Ciklidhörna

      Kommentar

      Arbetssätt...