Filter till 3,4 L kub?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13197

Jorå blir det ett så ska jag dokumentera det men vi får väl se om ApeviaX drar igång ett först
    Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

Sv: Filter till 3,4 L kub?

Låter bra

Kommentar

• åheim
        • April 2006
        • 13197

Hehe det kliade i fingrarna så jag drog ihop ett på direkten av de grejer jag hade hemma och det blev en gratängform och en tulpanvas Jag tror att det kommer bli ungefär så här fast med mer sten och ett mörkt grus som jag har ligger och sen ev. lite mossa på stenarna. Ska kanske fixa en snyggare skål att ställa det i framöver och fixa lite beysning, även om solen kommer få sköta det mesta av belysningen. Jag ställde karet på lite filtermatta för att få upp höjden och ta bort de små vibrationerna från pumpen och så kommer gruset få agera filter har jag tänkt. Så här ser du ut hittils iallafall http://s32.photobucket.com/user/suka...2ddff.mp4.html
        Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

Sv: Filter till 3,4 L kub?

Läckert
          Det var snabba puckar!

Kommentar

• ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

Filter till 3,4 L kub?

Oj, här gick det undan 👍😄 nog ska jag fixa med en eller par småkuber. Just nu dock pank, så blir tidigast nästa vecka efter löning och räkningar. Satan vilket kli i fingrarna, härligt med input och snack i tråden. Allt i tips och trix samt bilder på egen progress välkomnas. 😃👍

Sent from my iPhone using Tapatalk
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

Kommentar

• eriahl
              • April 2004
              • 5681

Först hannesc och nu även åheim. Skulle inte våga ta av mig ens glasögonen hos dom.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Kommentar

• ApeviaX
                • December 2005
                • 1531

Ursprungligen postat av åheim
                Jag skulle köra överrinning av nanokaret! Dvs. ställa nanot i en glasform som är ca 5cm hög och fylla den med lite snygg sten. Filtermatta och bioringar bakom karet där det inte syns så mycket och där även sätta en liten E.compact 300 som lyfter vattnet tillbaks till nanot och sen rinner över! Jag skulle även ställa nanot på en 3-5cm tjock filtermatta för att få upp det lite så det inte försvinner ner i formen för mycket och sen bidrar det till den biologiska reningen också!
                Idén är ju spännande...
                ApeviaX
                Archocentrus multispinosus
                "Vattensamlingen"
                X-Aquatic

Kommentar

Arbetssätt...