Det trycks upp vatten i locket på Aqua el fan-3 plus? Ska det va så?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • camsod
    • July 2011
    • 57

    Det trycks upp vatten i locket på Aqua el fan-3 plus? Ska det va så?

    Köpte nyss ett nytt innerfilter, ett Aquael fan 3 plus, jag har tidigare reklamerat flera sådana pga att locket lossnat och jag ej fått tillbaka det, nu ser jag om jag tittar uppifrån att det är en liten ström vatten som trycks ut där det inte borde, är det något fel eller blir det så?

    Det är alltså bakom den ställbara knappen där man kan ställa plus eller minus, i lockets kant.

    Det är som sagt inge mycket och locket verkar inte löst, någon som vet?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    det locket är liksom ditsatt löst , dvs inte tätt. bara en riktare egentligen. annars hade vattnet gått rakt upp.

    men vad gör det om det läcker ut lite där? vattnet har ju gått igenom filtret så det spelar ju ingen större roll

    Kommentar

    • camsod
      • July 2011
      • 57

      #3
      Det var det jag undrade, dvs om det gör något, men gör det inte det så är jag bara glad :-) tack!



      Ursprungligen postat av hannesc
      det locket är liksom ditsatt löst , dvs inte tätt. bara en riktare egentligen. annars hade vattnet gått rakt upp.

      men vad gör det om det läcker ut lite där? vattnet har ju gått igenom filtret så det spelar ju ingen större roll

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13142

        #4
        Ursprungligen postat av camsod
        Det var det jag undrade, dvs om det gör något, men gör det inte det så är jag bara glad :-) tack!
        Det där är helt normalt för det filtret och jag tycker det är väldigt bra, det läcker ju bara ut mycket vatten när man stryper flödet och då gör "läckaget" att det fortfarande kan strömma vatten genom filtermaterialet samtidigt som man ändå får ett lugnare flöde i karet Alltså en "win win situation"
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...