Bottenfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13142

    #16
    Ursprungligen postat av PiaJo
    jamen då kommer en här

    dock är detta karet större men jag har en annan variant med på ett mindre kar och det är att sätta en slimline ut från baksidan en 5 cm eller så mycket plats det behövs för att få plats med en pimpskalle
    hittar ingen bild på detta just nu..
    Satt och kollade ett tag på din filterlösning och tycker den är bra... men efter en god stund kommer ja på att du har ju insug vid botten och pumpen så gott som i botten också, sen filtermassan ovanför. Hur tänker du där, har du överrinning också?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #17
      Ursprungligen postat av åheim
      Satt och kollade ett tag på din filterlösning och tycker den är bra... men efter en god stund kommer ja på att du har ju insug vid botten och pumpen så gott som i botten också, sen filtermassan ovanför. Hur tänker du där, har du överrinning också?
      Jag har lagt filtermassan ända upp bara för att eliminera risken gör att fiskar skall hoppa över till kammaren. Det har nämligen hänt och det blir så krångligt att flytta över dem till rätt sida igen, jag har även sänkt filterkammarens slimlineskiva nån cm för att det skall kunna rinna över om det skulle bli stopp i bottenplattan eller nåt så att inte pumpen går torrt eller att det blir översvämning i akvariedelen.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13142

        #18
        Jaha ok då är jag med
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...