Trassig pump

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • akire
    • December 2006
    • 6

    Trassig pump

    Det verkar inte bättre än att mitt inner filter/pump har gått sönder...
    Så min fråga är.. ska man köpa ett nytt innerfilter, eller ska man passa på att köpa ett ytterfilter, även om man har lite dåligt med pengar för tillfället.. Har ett 100l akvarium.

    Dessa två innerfilter verkar vara vad min butik har inne för tillfället, iaf på deras webshop..
    AE UNI filter 750
    EHEIM PickUp 2012


    Eller ska man sattsta på t.ex. ett Eheim ecco pro 120- 2032 eller Tetratc external filter EX 600 från aquaristic.net
    Frågan då är hur lång leverans tid är det, och hur "för man in" ett ytterfilter i ett akvarium. Är det endast två slangar som ska in i akvariet eller?

    Hoppas på snabbt svar då fiskarna inte är riktigt glada just nu.. ska gå och byta lite vatten så att de får lite nytt syre..
  • simpson
    • July 2012
    • 666

    #2
    Ursprungligen postat av akire
    Det verkar inte bättre än att mitt inner filter/pump har gått sönder...
    Så min fråga är.. ska man köpa ett nytt innerfilter, eller ska man passa på att köpa ett ytterfilter, även om man har lite dåligt med pengar för tillfället.. Har ett 100l akvarium.

    Dessa två innerfilter verkar vara vad min butik har inne för tillfället, iaf på deras webshop..
    AE UNI filter 750
    EHEIM PickUp 2012


    Eller ska man sattsta på t.ex. ett Eheim ecco pro 120- 2032 eller Tetratc external filter EX 600 från aquaristic.net
    Frågan då är hur lång leverans tid är det, och hur "för man in" ett ytterfilter i ett akvarium. Är det endast två slangar som ska in i akvariet eller?

    Hoppas på snabbt svar då fiskarna inte är riktigt glada just nu.. ska gå och byta lite vatten så att de får lite nytt syre..
    Du kan ju alltid titta på begagnat köp också, brukar vara väldigt mycket billigare än nytt.

    Men ett ytterfilter brukar ha en sugrör och sedan ett utkastarrör. På utkastarröret kan du sätta ett strilrör om det blir för häftiga vattenströmmar för de invånare du har.

    Kommentar

    • akire
      • December 2006
      • 6

      #3
      Så.. ett Fluval 205 inköpt och hoppas att mina firrar ska bli glada

      Kommentar

      Arbetssätt...