Bygga filter bakom bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • laasesku
    • October 2002
    • 660

    #76
    Är bortrest titt som tätt så räknar med att det kommer dunsta bort en hel del. Får fundera lite på hur det går att lösa på ett bra sätt. Iofs en bit upp lär väl gå men vet inte hur mycket vatten som kommer dunsta på typ en vecka?

    Kommentar

    • laasesku
      • October 2002
      • 660

      #77
      --> Testkörde filtret och det verkar fungera som det bör. Förvånad över trycket i den lille rackarn

      Tänkte lägga en skiva under möbeln för det slog mig att golvet är inte o lita på (sviktar lite). Funkar med en tjock spån? Vad lägga under den skivan för att få den helt plan?

      Funderar oxå på en mdf eller liknande på toppen (hade först tänkt spån men den får nog gå under) för lite bättre sömn. Vad kan en 120x40 (passande tjocklek) kosta typ?

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13142

        #78
        Jag köpte MDF på bauhaus och de sålde bara hela skivor och den gick på omring 280kr för 19mm tror jag, sen en liten avgift för att de skulle kapa den åt mig.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • laasesku
          • October 2002
          • 660

          #79
          Okej! Då är det ändå överkomligt pris säkert. Får ringa runt lite o kolla. Tackar

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #80
            asså ska du ha pumpen vid botten o rastret ner vid botten så kommer du ju inte använda all mycket av filterkammaren. allt vatten kommer ju gå kortaste vägen till pumpen.

            skulle karet vara öppen? det avdunstar inte så mycket vatten att pumpen blir torrlagd på en vecka.

            Kommentar

            • laasesku
              • October 2002
              • 660

              #81
              Funderar på som du säger att sätta den där uppe, fast kanske inte för högt upp helt enkelt för att vara på den säkra sidan

              Är det bara o lägga den bland filtermassan då eller?

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #82
                jaa typ så ja. vad var det för pump nu igen. kan vara bra att skapa ett utrymme runt pumpen som är fritt från filtermatta. mest bara så den inte råkar sätta igen just där vattnet kommer in. men beror lite på hur pumpens insug är utformat.

                men testa lite olika placeringar o låt gå nån vecka så ser du ju hur mycket vatten som avdunstar.

                Kommentar

                • laasesku
                  • October 2002
                  • 660

                  #83
                  Det var en eheim compact 1000. Okej det ska jag ha i åtanke! Tack för alla tips, som vanligt

                  Kommentar

                  Arbetssätt...