Filter till SA akvarie med mest scalarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13139

    #16
    Ursprungligen postat av Nailroth
    Jag flytta på utblåset så det är mest i bakkant men det gjorde det hela inte mycket bättre mer än att dom simmar till andra sidan och tillbaka men vill dom stå stilla så står dom och trycker i 2 hörn där flödet är lågt, ska testa det med strilrör och se om det gör det bättre.

    Mina scalarer mår utmärkt har 2 par som leker men kan bara peka ut 1, det andra paret ser exakt ut som alla utom 3 av mina scalarer,

    Tackar för tipset ska testa så fort jag kan.
    Det här diskuterades nyss i en annan tråd och där gav Mats bryzell ett bra tips att sätta en rot framför utblåset. Ett trick jag brukar använda är att skarva på en grov 90gr böj på utblåset som jag riktar nästan rakt upp!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #17
      Ursprungligen postat av åheim
      Det här diskuterades nyss i en annan tråd och där gav Mats bryzell ett bra tips att sätta en rot framför utblåset. Ett trick jag brukar använda är att skarva på en grov 90gr böj på utblåset som jag riktar nästan rakt upp!

      Japp, vi snackade om detta på de senaste (i skrivande stund) sidorna i den här tråden;


      Uppdelning och distribution är nyckelorden här.
      Faktum är att jag vid några tillfällen har gjort exakt som Åheim - riktat utblåset rakt upp mot vattenytan, och på så sätt fått en uppåtriktad vattenpelare som på ett effektivt sätt delat upp vattenytans brytning och rörelse som fördelats fint i karet.

      Kommentar

      Arbetssätt...