Problem med strilröret

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mysan__
    • February 2008
    • 407

    Problem med strilröret

    Hej!
    Jag har som sagt ett mindre, men väldigt störande problem med strilröret, själva "pluppen"/"korken" som sitter längst ut på röret lossnar! Den sitter tre dagar kanske, sen så trycks den ut. Det är inte stopp i hålen i röret så jag vet inte varför den gör så. Väldigt frustrerande att behöva fiska upp den var och varannan dag.
    Är det någon vänlig själ som kanske har något tips eller vet vad detta beror på?
    Mvh/ My
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Tryck dit en bit suddgummi eller träkil om du inte kan få tag på en ny plopp smidigt. Det händer att dessa ploppar blir slitna om man tar bort dem, och då är det nya som gäller.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mysan__
      • February 2008
      • 407

      #3
      Aha okej! Jag får försöka med en träkil. Försökte med en oring som följde med pumpen, men den var lite för stor så det passade inte Men då ska jag försöka med det i stället. Tack!
      Mvh/ My

      Kommentar

      • flygrc
        • June 2006
        • 2755

        #4
        Jag har haft samma problem, plasten verkar ha krympt. Jag fäste den med snabblim.
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

        Kommentar

        • Mysan__
          • February 2008
          • 407

          #5
          Okej. Ja, det är så jag uppfattar det också. Att den har krympt. För den är inte direkt trög att sätta tillbaka eller nått..
          Mvh/ My

          Kommentar

          Arbetssätt...