Två filter i karet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre67
    • November 2011
    • 321

    #16
    Nu har jag fått infusiorer tror jag? Gjorde ett vattenbyte efter en vecka och hade i Nitrivec. Då blir ju vattnet mjölkigt, men det försvann inte nu, utan är fortfarande lite mjölkigt. Kan man få bort detta på nått annat sätt än mörkläggning? Tror inte mina växter klarar en mörkläggning en vecka (dom är inte i bästa skick nu, då jag inte använt växtnäring, sen jag starta upp karet igen)!?

    Har tagit bort Biopower filtret nu och det är bra tryck i Unifiltret. Vet inte om jag ska fortsätta med vattenbyten varje vecka (och i med mer Nitrivec)? Vissa säger att man ska byta och andra säger inte...vad är bäst? Jag räknar karet som nystartat nu, då jag bytte bottenmatrialet.

    Det gröna på rötterna, som jag skrev om i en annan tråd (Hjälp, min rötter möglar), har försvunnit och mina rötter är nu bruna igen. Det försvann av sig själv! Dock har det kommit lite gröna prickar på rutorna...

    Kommentar

    • Pierre67
      • November 2011
      • 321

      #17
      Ville bara berätta att jag är mer än nöjd med mitt aquael unifilter 1000 uv. Vattnet har aldrig varit så klart (även om det inte är kristallklart) och det har inte behövts rengöras sen jag satte i det och det är fortfarande bra flås i det.

      Lite lustigt att man köper ett eheim filter (som räknas som ett bra märke) och blir missnöjd. Sen byter man ut det till ett aquael (sämre jämfört med eheim) och blir tvärnöjd!

      Har satt ihop rötterna nu (blev liksom två fokus förut). Satte även ihop vallisarna i en grupp i högra hörnet och svärdsplantorna i mitten längst bak. Nu skulle jag bara haft nått att dölja pumpen med!? Kanske hornsäv eller vattenpest? Finns nått annat som täcker bra och inte kräver mycket ljus?

      Tyvärr inga bilder, då jag fortfarande inte har nån bra kamera...
      Senast redigerad av Pierre67; 10 December 2012, 12:39.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13142

        #18
        Ursprungligen postat av Pierre67
        Ville bara berätta att jag är mer än nöjd med mitt aquael unifilter 1000 uv. Vattnet har aldrig varit så klart (även om det inte är kristallklart) och det har inte behövts rengöras sen jag satte i det och det är fortfarande bra flås i det.

        Lite lustigt att man köper ett eheim filter (som räknas som ett bra märke) och blir missnöjd. Sen byter man ut det till ett aquael (sämre jämfört med eheim) och blir tvärnöjd!

        Har satt ihop rötterna nu (blev liksom två fokus förut). Satte även ihop vallisarna i en grupp i högra hörnet och svärdsplantorna i mitten längst bak. Nu skulle jag bara haft nått att dölja pumpen med!? Kanske hornsäv eller vattenpest? Finns nått annat som täcker bra och inte kräver mycket ljus?

        Tyvärr inga bilder, då jag fortfarande inte har nån bra kamera...
        Kanon att det funkar bra! Jag tycker eheim lever mest på gamla meriter och det finns grejer som funkar mycket bättre i dagsläget Om du vill dölja ditt unifilter så kan du ställa en rot framför eller fuska med lite "snygga" plastväxter om ljuset är dåligt!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...