specialmått på juwel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • the philip
    • October 2011
    • 109

    specialmått på juwel?

    Frågan är enkel... Kan man beställa specialmått på möbelakvarium som Juwel och Ocean.
    sa the philip.
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    klart ALLT går, bara en fråga om tid och pengar.

    ex. går att skicka folk till Mars, bara frågan om man vill betala priset idag.....


    skulle förmoda att du kommer gigantiskt billigare undan med att specialbeställa
    karet hos en akvariebyggare, rampen hos en snickare, och få en eletriker att
    montera ihop eletroniken...
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Instämmer allt går om man är tillräckligt rik

      Vad kan det kosta för Juwel etc att byggas upp en ny produktionslinje - ja säkert billigare än vad det kostar att ta fram ett nytt bilmärke men ett antal miljoner lär det i alla fall kosta.
      Antagligen billigare att köpa en strandtomt i Stockholm, bygga ett lyxhus på tomten som har ett jättestort akvarium inbyggt i huset

      Så med andra ord det är betydligt billigare att specialbeställa ett akvarium med möbel av en akvariebyggare och en möbelsnickare etc.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Antagligen billigare att köpa en strandtomt i Stockholm, bygga ett lyxhus på tomten som har ett jättestort akvarium inbyggt i huset

        den var bra den,,,,,,,,,,,,karet inbyggt i huset,,,,,

        först lägger vi en grund.....sedan bygger vi karet.....och sist bygger vi upp huset runt karet,,,,,
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • the philip
          • October 2011
          • 109

          #5
          Ursprungligen postat av Ken Olofsson
          klart ALLT går, bara en fråga om tid och pengar.

          ex. går att skicka folk till Mars, bara frågan om man vill betala priset idag.....


          skulle förmoda att du kommer gigantiskt billigare undan med att specialbeställa
          karet hos en akvariebyggare, rampen hos en snickare, och få en eletriker att
          montera ihop eletroniken...
          Så som jag har uppfattat det så kommer det kosta mycket mer att beställa specialmått på sånna akvarium. förutom om man har någon glasmästare i närheten. Helst skulle jag villja ha specialmått och priset ändå skulle va hyfsat. finns det någon glasmästare i norra skåne?
          sa the philip.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ja det är alltid dyrare med specialbeställningar, jämfört med standardmåtten som massproduceras.
            Normalt sett får man nog räkna med att det blir ungefär dubbelt så dyrt jämfört med standardmåtten.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...