dela upp akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marcusss
    • August 2012
    • 4

    dela upp akvarium?

    Hej Har en tanke om att dela upp mitt 100 liters akvarium i 3 delar och försöka odla kampfisk, nått tipps hur man kan gå till väga, räcker vell inte med ett glas imellan då hanarna ser varandra?

    tanken var att bara använda en doppvärmare istället för 3 då.

    eller finns det sånna akvarium att köpa?
  • simpson
    • July 2012
    • 666

    #2
    Det finns ju lister där du 'skjuter' i glaset, ungefär som inglasade balkonger etc fast i mindre format endast för en skiva glas. Täck för glaset med tex självhäftande svart plast så kommer de inte se varandra. Eller ta en svart plastskiva, då kan du borra lite småhål för bättre vattencirkulation.

    Eller vill du göra det permanent limma några glaskivor som du sedan täcker med självhäftande svart plast.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      mitt 222 liters är uppdelat i 50 + 50 + 122 liter

      delade av med akrylskivor som jag kletade 0,5 cm silikon på, och sedan tryckte jag i sand i silikonet, så det blev en "massiv" vägg.

      tänk på:

      1)
      se till att det är någon sorts genomströmning av vatten mellan delarna.
      annars kan skiten lossna när du byter vatten. jag löste det i en del med
      att borra en massa små hål i väggen, den andra delen tog jag upp ett
      större hål, kanske 4 x 4 cm, och klippte till en grov matta som släpper igenom vatten

      2)
      i mitt fall behöver jag klart ha pump i alla delarna.



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      Arbetssätt...