Vad kostar glas per kvm numera ?????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Vad kostar glas per kvm numera ?????

    Nytt kök.....

    Nya idéer....

    Som faktiskt för helt i frugans smak när man presenterade den grova outlinen.

    Har en vägg "ledig" i köket.....

    Utmed väggen skall det stå ett litet skåp med måtten antingen 60 eller 80 brett....

    Djup blir IKEA klassisk 37 cm....


    Så, en av idéerna är att knåpa ihop ett kar, med lite små intressanta mått.


    Men....budget skall göras.....och det här blir första gången jag får betala normalpris på glas....


    Någon som har en liten uppfattning på vad glas, 8 och 10mm kostar per kvadrat...cirka...ungefär....utan slipning av kanter.....????





    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    Sv: Vad kostar glas per kvm numera ?????

    Prata med gonzo44

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      ho ho......




      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Köper du från glasmästare kan det bli svindyrt. Jag behövde nya täckglas, och två st. 50x40 rutor i 4 mm glas med ett kapat hörn ville vår lokala glasmästare ha 400 spänn för.

        Styck.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13144

          #5
          Kollade idag vad det kostar hos glasmästare (allehanda glas). De skulle ha 740kr km2 för 6mm. Har planer på ett 180x40x30cm och jag är dålig på matte men runt 1600-1800:- inkl. täckglas, lister och mittstag gissar jag på, jag kommer försöka hitta billigare...
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            Ursprungligen postat av Azur
            Köper du från glasmästare kan det bli svindyrt. Jag behövde nya täckglas, och två st. 50x40 rutor i 4 mm glas med ett kapat hörn ville vår lokala glasmästare ha 400 spänn för.

            Styck.
            det var det jävligaste! jag fick två st 68*30, 4mm för 100 spänn

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Ursprungligen postat av hannesc
              det var det jävligaste!
              Det var exakt vad jag sa också, och det blev inga täckglas.
              jag fick två st 68*30, 4mm för 100 spänn
              Jaså det skiljer så mycket? Då ska jag shoppa runt lite, jag behöver fortfarande nya täckglas.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                ja det var inte ens ett pris jag liksom fisk. utan han frågade vad jag hade på mig ( för han pallade inte med att ta det med kort för då blev det massa pappersarbet. " har bara en 100lapp" a då kör vi på det.

                varit så varje gång jag behvöer en glasbit. lite kaffepengar brukar de säga.

                men o andra sida, inte köpt glas till ett helt kar än iof

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #9
                  sist jag köpte fick jag betala 125 / kvadrat för 8mm och 150 för 10mm.


                  men det var utan kvitto och säljaren var en gammal flickvän som insisterade
                  på att jag absolut inte fick komma dit och hämta grejerna på normal kontorstid.


                  ringde upp henne förra veckan för att "catch up on old times" och kanske eventuellt höra om det finns möjlighet att köpa mer glas till bra pris.


                  brudeländet säger då att det kan jag fetglömma, inte för att hon e sur på mig, utan för att hon minsann har vandrat vidare i livet och numera säljer kakel......


                  just där har ni anledningen till att jag dumpade henne för 15 år sedan....hon är inte att lita på.....



                  .
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #10
                    kärringar....

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      #11
                      man kanske skulle klä den där rostfria ramen med kakel istället för glas.....?


                      .
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • linn-jo
                        • April 2012
                        • 23

                        #12
                        LOL ni e roliga ni

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          #13
                          Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                          man kanske skulle klä den där rostfria ramen med kakel istället för glas.....?


                          .
                          värt.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...