Juwel rio 240 blocket!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skitzzo
    • December 2011
    • 26

    Juwel rio 240 blocket!

    Hej! nu är det så att jag ska byta upp mig i akvarie världen lite och skulle vilja ha lite tips.
    Är fortfarande ganska grön på det här med akvarium osv. Men är väldigt intresseard och tycker det är roligt

    Jag har hittat ett akvarium på blocket som jag ska köpa i slutet på månaden, men och detta är ett stort men.
    Jag vet inte hur jag bäst ska transportera akvariet med fiskar osv? Det är mawali ciklider om de nu har någon betydelse.
    Skulle också vilja byta sand/grus när jag har fått hem det men hur gör jag det lättare osv?

    Till sist undrar jag bara lite allmän info om mawali ciklider vet inte vilken sort det är men men.
    Just de om denna ligger i fel avdelning på forumet så får gärna en MOD flytta den

    // Skitzzo!
    Senast redigerad av Skitzzo; 10 August 2012, 18:28.
  • david87
    • June 2005
    • 710

    #2
    Skaffa/låna en kombi och fäll sätet så går det nog in utan problem. Det var Så jag fick hem mitt 222l nyss. Alternativt så får du hyra släp. Kanske kan gå att ta en taxi för den delen också


    Byta grus/sand, det är ju bara att skrapa upp den gamla och lägga i ny när du flyttar karet, inte svårare än så
    Sen så ta fiskarna i påsar eller i hinkar bara så brukar det går fint det med

    Kommentar

    Arbetssätt...