Köpa Akvarium Juwel Rio 180 Online/Utomlands?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • linkhouse
    • August 2012
    • 39

    Köpa Akvarium Juwel Rio 180 Online/Utomlands?

    Hej.
    Jar är intresserad att köpa ett Akvarium: Juwel Rio 180
    Sett att visa tyska sidor säljer dom till rätt bra pris och har även frakt till Sverige.

    Exempel: http://fish.aquaristic.net/Juwel-Rio...ite-beech.html

    Eller är det nån som kan rekommenera nån svensk sida med bra priser som även kan leverera. Jag bor rätt norr ut i landet och har ingen zoo butik i närheten som säljer Juwel akvarium.

    Så en svensk sida eller har nån bra efrarenhet av aquaristic.net
  • Christer5

    #2
    Skickar aquaristic.net akvarium och tar ansvar för frakten? annars är dom väldigt bra att ha att ha göra med

    Kommentar

    • laasesku
      • October 2002
      • 660

      #3
      Kollade på ett kar från tyskland men har för mig att det blev fet fraktkostnad (?)

      Kommentar

      • Karl Holm
        • November 2011
        • 223

        #4
        Ursprungligen postat av laasesku
        Kollade på ett kar från tyskland men har för mig att det blev fet fraktkostnad (?)
        När jag kikar på ett Juwel Rio 300 som registrerad medlem på aquaristic.net är fraktkostnaden till Sverige inkluderat i priset. Det gör att karet är cirka 700 kronor billigare än i Sverige (har ringt runt och kollat priserna hos en del försäljare). Men det är precis som Christer5 säger: Ansvarar de för att karet kommer oskadat fram? Blir jag försäkrad om det beställer jag från aquaristic.net!

        Kommentar

        • linkhouse
          • August 2012
          • 39

          #5
          Ursprungligen postat av Karl Holm
          När jag kikar på ett Juwel Rio 300 som registrerad medlem på aquaristic.net är fraktkostnaden till Sverige inkluderat i priset. Det gör att karet är cirka 700 kronor billigare än i Sverige (har ringt runt och kollat priserna hos en del försäljare). Men det är precis som Christer5 säger: Ansvarar de för att karet kommer oskadat fram? Blir jag försäkrad om det beställer jag från aquaristic.net!
          Fraktkostnaden inkl i priset för registrerade medlemmar? Intressant.
          DHL eller Shenker måste ju vara försiktiga med varor dom skickar, hoppas det står att det är glas eller mycket ömtåligt.

          Kommentar

          • Karl Holm
            • November 2011
            • 223

            #6
            Du måste vara registrerad medlem för att få beställa, så det är ingen direkt förmån. Men att frakten ingår är absolut förmånligt!

            Läste så gott jag kunde igenom deras 'Terms and conditions' med googles översättning, verkar som om de täcker eventuella skador som registreras av dig i budets närvaro. Borde dock söka lite mer och höra hur det faktiskt har gått för folk som beställt. Hoppas vi har några som läser här och kan ge svar dessutom!

            Kommentar

            • linkhouse
              • August 2012
              • 39

              #7
              Står det inte att frakten inte kan räknas ut, utan man får ett mail om ett fraktpris och så får man godkänna det eller inte, jag testade göra en beställning, men gick inte så långt som att betala.

              Kommentar

              • Karl Holm
                • November 2011
                • 223

                #8
                Ah, det har du rätt i. Gick ett par steg längre vid kassan den här gången tills jag stötte på detta:
                DHD - Shipping cost on inquiry
                When there is no other shipping option, select this one. The shipping cost cannot then be calculated automatically.We inform you about the shipping cost separately by email before we send the goods. You can then accept or decline the shipping cost.
                Det ställer det hela i annan dager.

                Kommentar

                • mpe71
                  • March 2010
                  • 15

                  #9
                  Både Akvarietjänst och Hornbach i Malmö säljer Juwels kar till nästan lika bra priser som på aquaristic. Jag har även sett annonser från en akvarieaffär i Helsingborg som har liknande priser.
                  /Mårten

                  Kommentar

                  • Christer5

                    #10
                    Var bor du ?

                    Kommentar

                    • linkhouse
                      • August 2012
                      • 39

                      #11
                      ! Happy ! Fick köpa ett Juwel Rio 240L inkl allt + massa tillbehör + ytterfilter för 2000:-
                      Begangnat men i mycket bra skick!

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        #12
                        begagnat is the shit. köper aldrig ett nytt kar. i mitt huvve är det lättare att få en läcka på ett nytt kar än ett begnagnat. det "vet" man ju att det håller tätt då det är använt i flera år kanske. ett nytt från fabrik har jag svårare att lita på.

                        Kommentar

                        • linkhouse
                          • August 2012
                          • 39

                          #13
                          Ursprungligen postat av hannesc
                          begagnat is the shit. köper aldrig ett nytt kar. i mitt huvve är det lättare att få en läcka på ett nytt kar än ett begnagnat. det "vet" man ju att det håller tätt då det är använt i flera år kanske. ett nytt från fabrik har jag svårare att lita på.
                          Det är så sant!

                          Kommentar

                          • Christer5

                            #14
                            Ursprungligen postat av linkhouse
                            ! Happy ! Fick köpa ett Juwel Rio 240L inkl allt + massa tillbehör + ytterfilter för 2000:-
                            Begangnat men i mycket bra skick!
                            Vad bra då fick du det hela löst på ett smidigt sätt och 240L

                            Kommentar

                            • linkhouse
                              • August 2012
                              • 39

                              #15
                              Ursprungligen postat av Christer5
                              Vad bra då fick du det hela löst på ett smidigt sätt och 240L

                              JA ska bli så kul att starta upp det!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...